Når flytter deres små på eget rom?

Moxie

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Jeg har i utgangspunktet tenkt 6 mnd, men jeg har ikke vært klar så fort med de forrige barna, så tipper det blir senere nå også, både pga krybbedødfare og nattamming.
 
Blir nok lenge til.. Vi er langt ifra klare, både med tanke på nattamming og kos. Storesøster lå på rom med oss til hun var ett år, tipper det kan bli det samme her [emoji4] men ser det an etterhvert, og hvis det virker som han begynner å bli forstyrret av oss flytter vi han sikkert før.
 
Jeg har også tenkt 6 mnd, men jeg kommer til å vente til han får en del fast føde. Akkurat nå spiser han MYE på natta, så da gidder jeg ikke.
 
Storesøster flyttet på eget rom da hun var 6 mnd. Hun våknet når vi la oss og snudde oss. Ble tydelig forstyrret av oss, en uke på eget rom sov hun gjennom natta. Lillebror kan ikke flytte på eget rom før vi har flyttet i nytt hus (midt i boligjakt)
 
Vi sover i samme seng ennå og skal så smått begynne å venne ham til sprinkelseng bedside snart. Blir nok en stund til han skal på eget rom. Han er 4 mnd og 3 uker
 
Mini sover sammen med oss og er 14mnd. Blir nok i senga mi en stund til. Orker ikke stå opp for å amme.
 
Storebror fikk eget rom da han var 10 mnd. På den tiden leide vi, og vi flyttet senga vår ut på gangen så han fikk eget [emoji4] Det satt langt inne for meg, jeg var enda egentlig ikke helt klar men samtidig var jeg utrolig klar for å få sove noen timer sammenhengende på natten. Ila få dager sov han natten igjennom så jeg husker jeg tenkte at dette burde jeg gjort for lenge siden. Tenker 6-8 mnd med hun her. Men hun er mye flinkere til å sove på natta og spiser bare 1-2 ganger. Kommer til å ha henne her til hun er 1år om hun fortsetter å sove godt [emoji4]
 
Usikker. Alltid sagt 6 mnd. Men det er så fantastisk å ligge å tulle og kose om morgenen, og veit ikke om jeg er klar for å si ifra meg det om litt over en mnd:p
 
Rundt året kanskje? Har ikke planlagt det ennå, men foreløpig roter hun hele nettene så orker ikke tanken på å fly mellom flere rom hele nettene..
 
Jeg legger mini på eget rom på kvelden, men tar henne inn til oss ved første amming. Rommet hennes er mørkere og kjøligere enn vårt så har blitt sånn nå i sommervarmen. Fungerer veldig bra, hun våknet alltid av at vi la oss tidligere..
 
Sov på eget rom for første gang i natt. Nærmer seg 5mnd nå Dette er mest fordi det er så utrolig varmt på vårt soverom, itillegg til at hun blir så urolig når vi skal legge oss. Gikk kjempefint, måtte bare opp for å amme 1 gang
 
4mnd å 3 uker var han da vi begynte å legge på eget rom. Det gjorde vi pga at han ALDRI har sovet mer enn 1-2timer med meg i samme rom, sikkert pga av at han kjenner lukta av meg og maten(vi prøvde ALT for å få han til å såve på vårt rom ++++). Men fra første natt på eget rom sov han 5timer sammenhengende, så opp å amme han, så sover han 4timer igjen. Godt for både mor å baby å få sove flere timer!
 
Vi tar over ny leilighet 1.september! Da satser vi på å legge mini på eget rom. Blir da 5.5 måned
 
Back
Topp