Når fikk du første mens etter fødsel?

Spiri

Flørter med forumet
Når fikk du første mens etter fødsel? Og hvor lenge ammet du?

Mini er 11mnd. og jeg har fortsatt ikke fått noe mens.. Ammer 2-3 ganger i døgnet, burde den ikke komme snart?

Med eldste satte jeg inn spiral ved 4 mnd, fulllammet, og den kom aldri pga spiralen.

nr 2 er nå over 6,5 mnd, har bare delammet siden han var 4 mnd, ammer egentlig bare litt for kos om natta og om morgenen. Ikke fått mensen enda.

Etter første gikk det 4 mnd. Fullammet, men ikke på natta siden hun sov 10 timer fra hun var et par uker :)

Med nr 2 kom den etter drøye 2 mnd. Fullammet i 5 uker og fullpumpet i 4,5 uke. Mensen kom 6 dager etter jeg sluttet å pumpe.

Etter 2 mnd. Men kunne vikke amme så mulig det er noe av grunnen.

Knapt sju mnd etter fødsel. Fullammet i seks mnd, fortsatte å amme leeenge på kveld, natt og morgen, lite på dagtid.

Jeg fikk mensen tilbake etter 6 mnd. Ammet til han var 8 mnd :)

Etter 15 mnd med eldste og 21 mnd med mellomste.

Med yngste satte jeg inn spiral etter 17 mnd og nå er der gått et par mnd til og enda ikke ett noe til den

6 uker etter mens. Hadde renselse i 4 uker, så pause i 2 før det braket løs med mensen :( Fullammet.

Med nr 1 satte jeg inn spiral ved 10 ukers kontrollen. Hadde ikke mensen før den ble tatt ut 4 år etter. Delamma til 6.5 mnd.

Med nr 2 fikk jeg mensen tilbake rundt 10 mnd etter fødsel. Slutta å amme rundt 1.5 mnd- 2 mnd etter fødsel.

Når fikk du første mens etter fødsel? Og hvor lenge ammet du?

Mini er 11mnd. og jeg har fortsatt ikke fått noe mens.. Ammer 2-3 ganger i døgnet, burde den ikke komme snart?

Veldig vanlig at det kan gå over et år, også uten hyppig amming.

Jeg fikk den tilbake rundt 10 mnd etter fødsel, men den ble ikke noe i nærheten av regelmessig før rundt et år senere.

Mini er 9,5 mnd og ikke sett noe til den enda :D ammer mye da, spesielt på natt :)

Fikk mens tilbake når lille jenta var 13 mnd. Det var ca 4 uker etter at hun overnattet for første gang hos besteforeldrene. Natt ammet fortsatt på det tidspunktet. Sluttet å amme ved 18 mnd

Ammet dessverre kun 4 mnd, da ville ikke ungen mer.
Fikk tilnærma lik normal syklus etter 7 mnd.
Nå hører det med til forklaringen at jeg hadde morkakerester og muskelknute som ble operert ut 6,5 mnd etter fødsel, så vil tro det også hadde noe å si for syklusen...

Én uke etter at renselsen var ferdig, seks uker etter fødsel. Fullammet på det tidspunktet.

1.: Ammet ikke, fikk mensen tre-fire mnd etter fødsel.
2.: Ammet til han var ca ni måneder, fikk mensen en måned eller to før ammeslutt.
3.: Hun ble akkurat ett og vi ammer enda. Ikke hatt mens enda, men har gått på minipille de siste to mnd, så kan være derfor også.

Back
Topp