Når fikk du bekkenløsning?

Bruspulver

Forelsket i forumet
Har skjønt bekkenløsning kan komme når som helst i svangerskapet, men har inntrykk av at mange går det "tidlig".
Har selv kommet midt i og ikke kjent noe til det. Men kjenner også jeg er redd det skal komme.

Når fikk du det?

Uke 6 første gang. Nå er i uke 11 og hatt ikke fått det ennå. Håper det at jeg er betraktelig bedre trent denne gang hjelper, men aner jo ikke.

Fikk det kraftig rundt mnd 5 med første, mnd 4 med andre. Men med andremann kjente jeg antydning veldig tidlig, kanskje rundt uke 5-6:shy:

Uke 18 første gang.
Før positiv test andre svangerskap.

Fikk vel bekkenløsning før jeg viste at jeg var gravid :p kjente plagene i bekkenet rundt uke 6 og fant ut at jeg var gravid i uke 8. Gikk med krykker fra uke 20ca.

Første svangerskap rundt 6 mnd, andre svangerskap kjente jeg det fra uke 10.

To svangerskap og ikke plaget, kjente at bekkenet endret seg men ikke gale, så trenger ikke å bli plaget...

Men første fikk jeg det ikke
Med andre fikk jeg det omtrent i midten av svangerskapet
Med siste fikk jeg bekkensmerter før jeg testet positivt

Har skjønt bekkenløsning kan komme når som helst i svangerskapet, men har inntrykk av at mange går det "tidlig".
Har selv kommet midt i og ikke kjent noe til det. Men kjenner også jeg er redd det skal komme.

Når fikk du det?

Aldri :D
Eller kjent jo litt i rompa og korsryggen fra sånn uke 24 og ut, men det var ikke veldig vondt, bare bittelitt vondere enn ikke å være gravid, så vil ikke kalle det vond bekkenløsning. Gikk til osteopat med 2-6 ukers mellomrom (varierte etter hva han anbefalte, ikke så ofte i starten), og er veldig sikker på at det hjalp. Utenom masse kynnere og at det var sykt tungt, var det ikke spesielt vondt hverken å bevege seg, ligge eller sitte mot slutten så lenge jeg varierte stilling :)

Uke 8 i første svangerskap. Utviklet seg til kronisk bekkenleddsmerter som fortsatt styrer hverdagen etter snart 3 år.. gravid igjen i uke 8 nå, og må allerede ha hyppigere timer hos kiropraktor. Dette blir nok sistemann :happy: krysser fingrene for at du slipper det...

Hos meg kom det ordentlig da jeg var 25 uker. Jeg hadde hatt litt småvondt innimellom etter lenger turer før det, men ikke noe veldig plagsomt, men i uke 25 bare smalt det. Har ikke klart å gå mer enn veldig korte strekninger etter det, og hvis jeg sitter oppreist mer enn en halvtime er jeg helt ødelagt etterpå. Jeg har vært sykemeldt siden og går til kiropraktor og fysioterapaut et par ganger i uken for å hindre at det blir verre. Er nå 36 uker.
Jeg tror ikke trening har så mye å si, for jeg var ganske så godt trent før graviditeten og trente styrke med PT et par ganger i uken i tillegg til spinning/løping hele veien frem til bekkenet slo seg vrang.

Akkurat passert uke 33 med første, har hatt lyskesmerter den siste uken. Men det er mest sannsynligvis fordi hodet hans har festet seg allerede...

De sier det blir verre for hvert svangerskap. Og det er også min erfaring og dessuten de fleste jeg kjenner også.

I mitt første svangerskap hadde jeg i mild grad og det begynte ganske seint.

I mitt andre svangerskap begynte det tidligere og det ble veldig vondt. De siste månedene klarte jeg nesten ikke gå :o det gikk over på dagen da jeg fødte!!

Back
Topp