Når fikk du «Gravid 2-3 uker» på digital?

Juvelen10

Glad i forumet
Hei alle sammen,

Ble så bekymret i dag når jeg tok digital test, hadde forventet å se 2-3 uker, fortsatt står det bare 1-2. Er i dag 4+3, og fikk første positive digitale test onsdagen som var, IKM i dag 16.01. Hadde EL 02.01.22. Er det noen grunn til bekymring eller bør jeg bare vente til onsdag med å teste på nytt?
Har også testet med strips, men føler streken er svakere i dag enn i går, har økt fint hittil.

De fra normal er øverste i dag, nederste i går.
Rfsu øverste i går og nederst i forrigårs (gikk tom for testene)

Har dere noen tanker som gjerne kan berolige meg?

Vedlegg

• 88FD8C70-6250-407B-9C72-2BB0362B788E.jpeg
    88FD8C70-6250-407B-9C72-2BB0362B788E.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 42
  • 9382444E-3052-4226-BBE1-2D254E496E6C.jpeg
    9382444E-3052-4226-BBE1-2D254E496E6C.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 48
Stigning på graviditetstester ikke så god indikator på om det går fremover, er så mye som kan spille inn:-) Du kan jo evt ringe til legen å be om hcg-måling hvis du er bekymret i morgen.

Jeg ville nok ikke stolt på rfsu sine tester. Alle rfsu testene som jeg har tatt er også svake mens babyplan viser fine streker. Tror nok du vil få 2-3 om ikke så alt for lenge. Men som høstblomst skriver, er du bekymret så ville jeg kontaktet lege med ønske om hcg prøver :)

legger med mine rsfu og babyplan fra samme dag :)

Vedlegg

• 956573E8-6931-452C-BE06-CAC274AD7DE6.jpeg
    956573E8-6931-452C-BE06-CAC274AD7DE6.jpeg
    1,4 MB · Visninger: 43
  • A750DBCF-1FFC-4AC2-BED8-5C02C4FBF840.jpeg
    A750DBCF-1FFC-4AC2-BED8-5C02C4FBF840.jpeg
    976,1 KB · Visninger: 43
Jeg ville nok ikke stolt på rfsu sine tester. Alle rfsu testene som jeg har tatt er også svake mens babyplan viser fine streker. Tror nok du vil få 2-3 om ikke så alt for lenge. Men som høstblomst skriver, er du bekymret så ville jeg kontaktet lege med ønske om hcg prøver :)

legger med mine rsfu og babyplan fra samme dag :)
Ja, skal ringe de i morgen. Vet du hvor raskt får man svar? :happy: Typisk at første gang man skulle hatt de testene fra babyplan så har man valgt å gå for andre merker… Fikk så mye skygge sist mnd så ville ikke ta sjansen denne pp :rolleyes:

Den digitale skal øke hver uke. Så om du tok på onsdagen skal du få et annet resultat onsdagen etterpå.

Jeg fikk svake streker på rfsu strimmel som ikke så ut som de ble særlig sterkere (noen så til og med svakere ut). Samtidig fikk jeg 2-3 15 dpo og 3+ 20 dpo. Jeg ville lagt vekk rfsu-strimlene. Ble bare stresset og bekymret av de.

Last edited:
Jeg fikk svake streker på rfsu strimmel som ikke så ut som de ble særlig sterkere (noen så til og med svakere ut). Samtidig fikk jeg 2-3 15 dpo og 3+ 20 dpo. Jeg ville lagt vekk rfsu-strimlene. Ble bare stresset og bekymret av de.
Okei, men fikk det bra med det da?

Hei alle sammen,

Ble så bekymret i dag når jeg tok digital test, hadde forventet å se 2-3 uker, fortsatt står det bare 1-2. Er i dag 4+3, og fikk første positive digitale test onsdagen som var, IKM i dag 16.01. Hadde EL 02.01.22. Er det noen grunn til bekymring eller bør jeg bare vente til onsdag med å teste på nytt?
Har også testet med strips, men føler streken er svakere i dag enn i går, har økt fint hittil.

De fra normal er øverste i dag, nederste i går.
Rfsu øverste i går og nederst i forrigårs (gikk tom for testene)

Har dere noen tanker som gjerne kan berolige meg?

Som J skriver skal testene øke. Ville nok ringt og bedt om hcg prøve. Men kan være at du også ble senere gravid? Fikk ikke 3+ før jeg var 4+6, det var vel ca en uke etter 2-3. Krysser fingrene for deg.

Fikk 2-3 når jeg var 4+2.
Ved forrige graviditet var jeg over 5 uker før jeg fikk det.

Ved forrige graviditet fikk jeg 2-3 da jeg var 5+4… var første gang jeg testet så meget mulig jeg hadde fått det noe tidligere.

Ja, skal ringe de i morgen. Vet du hvor raskt får man svar? :happy: Typisk at første gang man skulle hatt de testene fra babyplan så har man valgt å gå for andre merker… Fikk så mye skygge sist mnd så ville ikke ta sjansen denne pp :rolleyes:
På legekontoret hos oss tar det 1-2 dager å få svar men ser dette varier veldig utfra hvilken kommune du bor i :)

Back
Topp