Når fikk dere synlig mage med bakovervendt livmor?

Moonstone

Betatt av forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Når fikk dere synlig mage dere som vet at dere har bakovervendt livmor? Jeg skal være ca. 10+2 idag og verken ser eller merker noe forskjell på magen. Prøver å kjenne litt etter men kjenner ingenting. Lurer også hvor mye dere gikk opp i vekt første trimester? Jeg har foreløpig ikke gått opp noe, muligens bittelitt ned.
 
Gått opp 3-4 kg allerede men er kombinert med røykeslutt også da. Er 11+1 og magen har vokst den også. Skal sies at vekta har svingt litt mellom å ha gått opp 2 til 4 kg. Sliter med treg mage i tillegg. Har bakovervendt livmor og trodde ikke magen skulle være sånn allerede. Alle bukser strammer på magen så måtte kjøpe nye med god strikk er kun magen og ingen andre plasser på kroppen. Tror jeg
 
Er 9+5 og har også bakovervendt livmor. Noen som forresten vet om det er noe man da har hver gang? Hadde jeg det sist også da siden jeg har det nå? :wacky::angelic:

Jeg har heller ikke gått opp noe enda, hvilket egentlig forundrer meg veldig, for jeg har spist maaasse dritt de siste ukene (superkvalm, så spiser det jeg orker å spise), og ikke trent så masse heller. Har ikke rukket å bygge opp noe særlig muskelmasse siden forrige svangerskap, så det kan ikke være for at den har forsvunnet heller (altså mistet muskler men fått mer fett - digg :hilarious:). Så da har jeg kanskje ikke spist så mye som jeg har følt allikevel :p Synes jeg har fått litt mage da, ser ut som jeg har lagt på meg, men det er kanskje bare for at jeg er oppblåst også litt væske kanskje? Jeg kjenner ikke livmora, men det er vel litt tidlig for det enda da den vender bakover og er gjemt bak masse annet og jeg er kommet såpass kort :)
 
Jeg hadde det ikke første gangen. Men livmor kan visst snu seg mellom svangerskapene, for denne gangen har jeg bakovervendt livmor! Det merker jeg på magen, og IKKE MINST på ultralyd og forsøk med doppler :(
 
Jeg hadde det ikke første gangen. Men livmor kan visst snu seg mellom svangerskapene, for denne gangen har jeg bakovervendt livmor! Det merker jeg på magen, og IKKE MINST på ultralyd og forsøk med doppler :(

Ok, for jeg hørte ingenting om det sist, så synes det er litt rart om jeg hadde det sist gang. Jeg kjente bevegelser utapå magen i uke 17 sist. Både jeg og samboer fikk kjenne bevegelser for første gang samme dagen, da i uke 17. Så tror ikke den var bakovervendt da, da hadde vi vel kjent bevegelse utenpå magen en del senere? Eller? :rolleyes:
 
Ok, for jeg hørte ingenting om det sist, så synes det er litt rart om jeg hadde det sist gang. Jeg kjente bevegelser utapå magen i uke 17 sist. Både jeg og samboer fikk kjenne bevegelser for første gang samme dagen, da i uke 17. Så tror ikke den var bakovervendt da, da hadde vi vel kjent bevegelse utenpå magen en del senere? Eller? :rolleyes:

jeg merker i alle fall stor forskjell fra de to svangerskapene :p sist tok jeg ultralyd utvendig fra uke 5 uten problemer! Nå sist ultralyd i uke 11 måtte det letes leeenge bare for å kunne se hjerte blinke forsiktig baki det! Så måtte over til vaginal. Er spent når det kommer til bevegelse etter hvert, og hvordan det blir. Men jordmor snakket noe at livmoren «popper» mer opp jo lengre man kommer uansett, så skal visst nok bli bedre :D godt mulig at du ikke hadde det sist da! Som sagt så kan den snu seg mellom svangerskap! Så det er heller ikke gitt at de som hadde det første gangen automatisk har det denne gangen å! Men det ser de lett på ultralyd :)
 
jeg merker i alle fall stor forskjell fra de to svangerskapene :p sist tok jeg ultralyd utvendig fra uke 5 uten problemer! Nå sist ultralyd i uke 11 måtte det letes leeenge bare for å kunne se hjerte blinke forsiktig baki det! Så måtte over til vaginal. Er spent når det kommer til bevegelse etter hvert, og hvordan det blir. Men jordmor snakket noe at livmoren «popper» mer opp jo lengre man kommer uansett, så skal visst nok bli bedre :D godt mulig at du ikke hadde det sist da! Som sagt så kan den snu seg mellom svangerskap! Så det er heller ikke gitt at de som hadde det første gangen automatisk har det denne gangen å! Men det ser de lett på ultralyd :)

Oi jøss. Det var forskjell! Håper den popper litt frem i løpet av noen uker. Tenker kanskje ta en til tul i uke 14/15, og håper å få ta utvendig ul da :rolleyes: Men det viktigste er forsåvidt å se at alt er i orden da, men litt mindre styr med utvendig :angelic: Den er vel sikker iallfall poppet frem til oul da :D:p Hihi
 
Jeg må få de til å sjekke dette på meg for jeg har slitt litt med smerter under mensen og sex som liksom går bakover. Aldri tenkt over det før egentlig.
 
9+0 og kjenner ingenting der nede, ingen klump eller kul eller noe. Bare fått større rumpe haha uten at det har noen sammenheng lol o_O
 
Jeg hadde det ikke første gangen. Men livmor kan visst snu seg mellom svangerskapene, for denne gangen har jeg bakovervendt livmor! Det merker jeg på magen, og IKKE MINST på ultralyd og forsøk med doppler :(
Når prøvde du med doppler?
 
Når prøvde du med doppler?

Er i uke 12 nå, og ikke hørt noe enda. Så er ikke kommet så langt. Er nok bare jeg som er utålmodig da jeg hørte den i uke 11 sist :p men med tanke på hvor vanskelig det er med ultralyd, så regner jeg med at det kommer til å ta litt tid før jeg får til med doppler ;)
 
Jeg har bakovervendt livmor, og magen er absolutt synlig:happy: jeg er i uke 11+4,og magen kom fort forrige gang også. Har gått opp 1kg så lang, men ser ut som 8:p
 
Back
Topp