Når fikk dere mensen tilbake etter fødsel?

Frøkenholberg

Betatt av forumet
I morra er frøkna 7 uker gammel:Heartred
Når fikk dere mensen tilbake? Ammer ikke. Første barnet hvis det har noe å si?
 
Last edited:
8-9 mnd med første, 6 mnd med nr to :)
 
5-7 uker etter fødsel med alle seks. Fullammet.
 
Barn 1: Ammet ikke - mensen 5,5 uke etterpå
Barn 2: Fullammet - mensen 10,5 mnd etterpå (mens jeg fortsatt ammet mye på dag, men hadde sluttet å amme på natt)

Så for min del hadde amming mest å si :)
 
Barn 1: ammet ikke og mens tilbake 3 mnd etterpå (igangsatt i uke 24).

Barn 2. Fikk ikke mens tilbake da jeg ble gravid på første eggløsning etter fødsel. Om jeg ikke hadde blitt det hadde mens kommet tilbake ca 10 mnd etter fødsel. Han ble ca fullammet i 6 mnd (noen smaksprøver før den tid bare). Nattammet til ca 9 mnd, et par uker etter det kom første el.

Barn 3: han blir 6 mnd på mandag, og ikke tegn til at mens nærmer seg. Har fullammet til nå, nattammer enda.

Har ikke hatt mens siden august 2017. :hilarious:
 
I morra er frøkna 7 uker gammel:Heartred
Når fikk dere mensen tilbake? Første barnet hvis det har noe å si?
Første barnet, fikk mensen ca 7 måneder etter fødsel. Jeg håpet den skulle holde seg borte hele ammingen men den kom likevel. Jeg ammer fremdeles mye både natt og dag. Lille er 18 måneder :p
 
Ca 3 mnd, fullammet. Ble temmelig overrasket over at jeg fikk det igjen så kjapt.
 
6 mnd, men det tok to sykluser før det lignet på en normal mensen. De to første gangene spottet jeg i 3-4 dager før mensen kom for fullt og varte i 7 dager. Denne syklusen (den tredje siden fødsel for 9 mnd siden) fikk jeg skikkelig mensen fra dag 1, og den varte i 6 dager slik den gjorde før jeg ble gravid :)
 
10 mnd. Fullammet til 6 mnd. Ammet veldig mye til 9 mnd, da var jeg så trøtt og sliten av å amme døgnet rundt at vi trappet ned litt, og da kom den (heldigvis) tilbake. Fikk mer energi, følte meg mye bedre og følte at kroppen var seg selv igjen da syklusen var på plass igjen, veldig rart.
 
Ca. 3 mnd etter fødsel (en uke etter at jeg sluttet å amme).
 
Back
Topp