Når fikk dere mensen igjen etter å ha sluttet på p-piller?

tobarnsmor2015

Flørter med forumet
Jeg sluttet på p-piller (Diane/Feminil) i 16. mars etter å ha gått på disse i litt over 5 år og fikk to dager etter det mensen, men har ikke fått mensen etter det. Vet at den første etter å ha sluttet med p-piller ikke er en "skikkelig" mensen. Det er jo veldig vanskelig for meg og finne ut når jeg har eggløsning og når IKM er. Har fått beskjed om å kontakte legen min dersom jeg ikke har fått mensen etter 3 måneder og be om henvisning til gynekolog for å få sjekket hva som gjør at jeg ikke får mensen igjen.

Vi har sex flere ganger i uken så tar graviditetstest ca. annen hver uke. Men alle har vært negative til nå.

Hva heter den testen som en kan ta for å sjekke om en har hatt eggløsning? Og er det evt. andre tester det kan være lurt å ta?

Lurer også på hvor lang tid det gikk før dere fikk mensen og hvor lang tid det tok før dere fikk regelmessig mens?

Etter 4 måneder ble jeg lei av å vente på mensen (gikk på Diane jeg og). Gikk da til legen, fikk henvisning til gyn. Gynekologen sjekket at alt så bra ut nedentil (noe det gjorde), og skrev så ut pergo til meg, og vips; mensen var tilbake igjen [:)]  Skal sies at jeg løy på meg en måned og to, men tror ikke jeg hadde trengt det egentlig...
Fikk resept på tre pergo-kurer, jeg er på kur nr 2 nå. Så jeg vet egentlig ikke hvordan syklusen min hadde artet seg på normalt vis.

Jeg fikk mensen når jeg skulle... Den har vært så og si regelmessig hele tida... Vært noen pp den har vært litt lengre, men aldri helt på bærtur.

Jeg tok el-tester fra billige-tester.no for å finne ut når jeg har el. Det hjalp veldig for å skjønne syklusen min[:D]

ORIGINAL: pingpong

Etter 4 måneder ble jeg lei av å vente på mensen (gikk på Diane jeg og). Gikk da til legen, fikk henvisning til gyn. Gynekologen skrev ut pergo til meg, og vips; mensen var tilbake igjen [:)]  Skal sies at jeg løy på meg en måned og to, men tror ikke jeg hadde trengt det egentlig...

Ja, jeg begynner å bli lei av å vente allerede nå [;)] Tok du bare Pergo for å få mensen tilbake eller må en gå på det en stund? Jeg har ikke peiling..

jeg fikk normal syklus igjen når jeg slutta på p-pillene i august. Den er bare noen dager lengre!

Jeg fikk mensen ca 5 dager etter jeg sluttet på P-pilla, men gikk på Microgynon, for jeg tåler ikke de andre greiene[&:] Men er jo vanlig at det tar litt tid før TR stabiliserer seg etter pille slutt!!!

ORIGINAL: lillemy1985

ORIGINAL: pingpong

Etter 4 måneder ble jeg lei av å vente på mensen (gikk på Diane jeg og). Gikk da til legen, fikk henvisning til gyn. Gynekologen skrev ut pergo til meg, og vips; mensen var tilbake igjen [:)]  Skal sies at jeg løy på meg en måned og to, men tror ikke jeg hadde trengt det egentlig...

Ja, jeg begynner å bli lei av å vente allerede nå [;)] Tok du bare Pergo for å få mensen tilbake eller må en gå på det en stund? Jeg har ikke peiling..

Man tar 5 tabletter gjennom én syklus. Det er én pergo-kur. Pergo modner eggene dine og gjør at du får eggløsning. Det er nok ikke nødvendig med mer enn én kur, men det øker jo sjansene, så jeg bruker opp de tre kurene jeg fikk [:)]

Tusen takk for hjelpen dere [:)] Nå ble jeg litt klokere [:)]

Venter hvertfall til det er gått 3 måneder og har jeg ikke fått mensen da så tar jeg kontakt med legen og ber om henvisning til gynekolog. Greit og ta en sjekk uansett for å se om alt er bra. Vet at det er vanlig at det tar litt tid før en får mensen og hvertfall regelmessig, er bare litt utålmodig [;)] Har lyst å komme skikkelig i gang med prøvingen.

Hvordan får jeg sånn som flere av dere har på slutten av meldingene deres om at dere har vært sammen så og så lenge og hvor i syklusen dere er og sånt? Er ny her på BV [:)]

Jeg fikk mensen ca 40-50 dager etter pilleslutt! Helt på bærtur!
Og sånn fortsatte det i over et halvt år,
men så gikk det seg til...:)

ånn som flere av dere har på slutten av meldingene deres om at dere har vært sammen så og så lenge og hvor i syklusen dere er og sånt? Er ny her på BV
ORIGINAL: lillemy1985

Tusen takk for hjelpen dere [:)] Nå ble jeg litt klokere [:)]

Venter hvertfall til det er gått 3 måneder og har jeg ikke fått mensen da så tar jeg kontakt med legen og ber om henvisning til gynekolog. Greit og ta en sjekk uansett for å se om alt er bra. Vet at det er vanlig at det tar litt tid før en får mensen og hvertfall regelmessig, er bare litt utålmodig [;)] Har lyst å komme skikkelig i gang med prøvingen.

Hvordan får jeg sånn som flere av dere har på slutten av meldingene deres om at dere har vært sammen så og så lenge og hvor i syklusen dere er og sånt? Er ny her på BV [:)]

Om du trykker på dem, så kan du lage dine egne [:)]

eg gikk på synfase, og sluttet på de 27 demsember, så fikk eg et par dager med blødning et par dager etterpå, og etter det så har eg hatt en syklus på 45 dager frem til denne gangen, nå er den begynt å gå ned.... hadde vanligvis en syklus på rundt 30 dager.

skjønner meg ikkje på syklusen min lenger i det hele tatt, føler kroppen lever sitt helt eget liv....

Jeg venta 4-5 mnd jeg !
Og den mensen jeg fikk da var helt ubeskrivelig vond !

Jeg hadde gått på p-pillen Loette i 9 år ca. Gikk 7 uker etter pille slutt før jeg fikk  mensen første gang =) Skjønner ut i fra hva mange sier her nå at det var ganske raskt..

jeg sluttet da brette var tomt. å fikk mens bare noen dager etter.. å siden har syklusen vært på rett kjør. [:)] men nå er eg usikker siden eg hadde en SA å tanta kom for noen dager tilbake å var bare på besøk i 3 dager..

når jeg slutta på pillene fikk jeg p pille mens 3 dager etterpå, og etter det tok det 8 uker og 1 dag før jeg fikk mensen. hadde gått på p piller sammenhengende i 8 år.

Jeg fikk mensen når jeg skulle!:)

Men ble litt uregelmessig og rar etter litt..men har mensen så jeg forstår syklusen min,så skal ikke klage[:D]

Sluttet på Yasmine etter 10 år og var heldig å fikk 28 dagers syklus med en gang [:)]

Fikk normal syklus med en gang jeg slutta, men hadde mensen hele tia når jeg gikk på pilla...:S

Back
Topp