Når fikk dere mage?

Skimamma

Blir kjent med forumet
Hei

Jeg er førstegangsgravid. Er uke 15+0 7. September. Men har egentlig ikke fått noen synlig mage. Jeg var på ultralyd 12+2 og alt var bra da. Kjenner at det buler litt ut oppfør skambene, men ikke noe som synes. Veide 56 kg før jeg ble gravid og er 57 nå så ganske tynn. Tenkte magen kom til å synes rask da. Men den gang ei. Flere som ikke har fått synlig mage ? Evt når fikk dere det første gang dere var gravid?
 
Det er veldig individuelt når magen kommer.
Noen bærer også på en måte som barnet ligger mer langsmed eller mot ryggen slik at magen alltid er liten, men hovedregelen er at det tar mye lengre tid å få ordentlig mage med nr en.

Men store variasjoner og det meste er vanlig. Mange er også så oppblåste i starten at magen nesten går litt tilbake noen uker
 
Er 13+4 og nå er det godt synlig, folk har kunnet gjette det i 3 ukers tid. Men har lagt på meg «endel» rundt magen spesielt, så er vel litt begge deler på en måte... er veldig liten av vekst og nett til vanlig..
 
Med første fikk jeg mage rundt uke 17/18, var da rundt 60kg ved start av svangerskapet..Denne gangen er magen synlig nå 13+1:)
 
Med første fkk jeg ikke mage før veldig sent.. Husker jeg begynte å få spørsmål om jeg var gravid når jeg var 33 uker på vei.. Hadde fått mage noen uker før det.. Jeg er høy og var også akkurat overvektig når jeg ble gravid.. Så mye plass i magen.. Fikk vell mage litt tidligere med nr 2.. Men husker ikke helt når. Med nr 3 nå er jeg 13+6 og ikke fått tydelig mage.
 
Men første så fikk jeg litt mage i uke 22... ble aldri noe særlig stor. Men andremann fikk jeg mage i uke 17-18.. hadde mye vann i kroppen så ble ikke så stor mage da heller men pløsen i kroppen..
 
Med første fikk jeg mage rundt uke 18 tror jeg. Hun har nettopp blitt ett år. Nå kom magen veldig tidlig, rundt uke 11-12. Vi holder det fortsatt hemmelig (er 13+4 idag) så må være litt kreativ med valg av klær :)
 
  • Liker
Reactions: KML
Med første var magen synlig på kveldstid i uke 17, synlig hele døgnet fra uke 20. Nå sa det *pop* i uke 12 og jeg er diiger. Håper det roer seg noen uker nå, ellers blir jeg gigantisk.
 
Er førstegangs, og 14+3 idag. Synes selv jeg kunne se det litt fra 13+0, men da lignet jeg bare litt oppblåst eller at jeg hadde spist litt mye. Nå ette 14+0 begynner det igrunn å komme en liten bul nederst på magen. Er litt der at jeg ikke helt orker å prøve holde inne magen lenger, så da er det nok synlig i ettersittende klær, men skjules med løsere klær. Kan fortsatt tenkes jeg bare ser oppblåst ut eller har spist godt for andre :p Er ganske lav (160cm), og hadde før graviditet godt med former med lår, rumpe og litt mage (rett i overkant av 70kg).

Så nettopp en artikkel med henne fra senkveld som har avslørt at hun er gravid, og litt over 3 mnd på vei. Så antagelig termin i mars, og synes hun har ganske tydelig mage på bildet som ligger på Instagram :eek:
 
  • Liker
Reactions: KML
Jeg hadde litt ekstra vekt da, men fikk ikke synlig mage før uke 25+ ingen antydning med nr 2 nå i uke 12.
Er som andre sier veldig avhengig av hvordan baby ligger. Vet om en som var veldig tynn, bare 50 kg ved fødsel og 170 høy. Ingen antydning til mage selv ved 9 mnd og hun fikk tvillinger!
 
Jeg venter nr 4 og har vært oppblåst siden uke 5, så jeg så allerede gravid ut da. Har vært oppblåst frem til magen begynte å vokse, så har vært omtrent like stor alle ukene :hilarious: Nå er jeg i uke 15 og nå kjenner jeg godt at magen er stor pga livmora. Er like stor nå som jeg var i ca uke 25 med første. Da begynte ikke magen å komme før rundt uke 17-18, hvis jeg ikke husker feil.
 
Vel, jeg er nå ingen sylfide i utgangspunktet:hilarious: Har mage fra før, men kan ikke si at jeg synes den har blitt noe større egentlig. Er 13+2 i dag da.
 
Noen dager ser den veldig gravid ut, andre dager gjør den ikke det.
Men har lenge vært større enn vanlig.
15+1 nå
 
Jeg har også mage hvis jeg er oppblåst. Men ser ikke på det som mage, den er som regel ikke der om morgenen. Men mye som skjer der nå kjenner jeg. Så magen er nok på tur snart
 
Jeg venter nr 4 og har vært oppblåst siden uke 5, så jeg så allerede gravid ut da. Har vært oppblåst frem til magen begynte å vokse, så har vært omtrent like stor alle ukene :hilarious: Nå er jeg i uke 15 og nå kjenner jeg godt at magen er stor pga livmora. Er like stor nå som jeg var i ca uke 25 med første. Da begynte ikke magen å komme før rundt uke 17-18, hvis jeg ikke husker feil.

Samme her faktisk, men jeg er bare 11+4, og magen er like stor som rundt uke 20 i de to første svangerskapene.
 
Jeg klarer ikke å se noen mage på meg selv :-( Har prøvd å kjenne på magen min også om morgenen men synes bare den er "feit" skal ikke legge skjul på at jeg gikk inn i svangerskapet med noen ekstra kg og fett på kroppen.
 
I denne artikkelen står det:

"– Når du er gravid for første gang, har ikke magemusklene vært tøyd og strukket før. Dermed tar det litt tid før de gir etter. De holder på en måte livmoren inntil kroppen ganske lenge, sier jordmor Ragna T. Larsen."

Trur det er veldig individuelt når magen kjem!
 
Uke 14+5
 

Vedlegg

  • FA010B53-FFDA-4ABA-B782-9D640C459B99.jpeg
    FA010B53-FFDA-4ABA-B782-9D640C459B99.jpeg
    14,9 KB · Visninger: 56
Back
Topp