Når fikk dere faste rutiner på sovingen?

Frøkna her fikk rutine på natt da hun var 2 måneder. Legger seg mellom 18-19 våkner igjen i 01 tiden og sover til ca 06-07 på morgningen. Rutine på dag derimot har ikke kommet på plass enda.
 
Det var ikke til å tro :wideyed: Jeg kunne ikke fatte at hun faktisk hadde fått en rutine. Uten at jeg måte slite skikkelig med å lage en. Nå sovner hun faktisk rundt 21 :woot:
Vi har også rutiner: sovner alt fra kl 20 til kl21 og våkner hver 2 eller 3 timer til å spise :laughing025 så ikke så mye søvn her for mamma. Han er 5 uker i morgen så kanskje fortsatt tidlig å forvente mer søvn :)
 
Last edited:
Det var ikke til å tro :wideyed: Jeg kunne ikke fatte at hun faktisk hadde fått en rutine. Uten at jeg måte slite skikkelig med å lage en. Nå sovner hun faktisk rundt 21 :woot:

Herlig det da! Min lille har ingen enda. Det er slitsomt og det blir lite søvn. Prøver å legge meg ti å amme og stå opp ni, det er det eneste. Lille sover urolig og våkner masse, har også ofte perioder på natta da mini er våken. Vet ikke helt hvordan jeg skal få begynt å lage en rutine gjennom natta. Nå holder jeg på å bli litt sprø og sliten.
 
Herlig det da! Min lille har ingen enda. Det er slitsomt og det blir lite søvn. Prøver å legge meg ti å amme og stå opp ni, det er det eneste. Lille sover urolig og våkner masse, har også ofte perioder på natta da mini er våken. Vet ikke helt hvordan jeg skal få begynt å lage en rutine gjennom natta. Nå holder jeg på å bli litt sprø og sliten.
Stor klem til deg! :Heartred Hvordan går det nå da? Har mini fått en rutine? :)
 
Stor klem til deg! :Heartred Hvordan går det nå da? Har mini fått en rutine? :)

Hyggelig at du spør :) det går litt bedre synes jeg. Kan ikke kalle det rutiner kanskje, men nettene er litt mer like og det er jeg glad for. Da får jeg litt mer søvn. Holder mini mer våken på kvelden og da blir det mer soving på natta. Blir egen seng etter hvert og lære å legge seg alene. Må prøve å ta ting som det kommer selv om det ikke er så lett. Ting kommer forhåpentligvis mer på plass når vi begge er klare for det håper jeg :)
 
Når følte dere at dere hadde noen lunde faste rutiner på soving på dagtid og nattestid med den lille? :)

Rutiner fra første uke her i huset. Ser på det som en måte å kommunisere med babyen på og hjelpe dem å føle seg trygge og dermed rolige! Jeg bruker https://www.sovesovebaby.no/sovnrad-2/ som oppslagsverk. Spesielt glad i timeplanene deres. https://www.sovesovebaby.no/product-category/timeplaner/ Printer dem ut underveis og har dem på kjøleskapet. Noterer underveis så jeg vet hva status er og hva status burde være. Spesielt nyttig i overgangsperioder! Det går i ett med små barn, hadde ikke klart meg uten noen tydelige rammer :)
 
Snart 4 måneder. Ingen rutine. Nekter hun å sove en kveld så sovner hun kanskje mellom 23-02 og en annen kveld er hun så sliten at hun kreperer kl 20. Noen ganger masse oppvåkninger på natt og noen ganger våkner for mat etter 4 timer
 
Back
Topp