Når fikk de nyfødte smokk?

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Sitter og ser på gamle bilder og mimrer tilbake til tiden da E var nyfødt. Vi slet endel med skriketokter der puppen var eneste redning, og har lurt på om smokken kunne gitt meg en bedre barselopplevelse. Hvor gammel var deres nyfødte da dere ga smokk for første gang?
 
Vi prøvde allerede på barsel, men han tok den ikke før han var 5 mnd :p
 
Sitter og ser på gamle bilder og mimrer tilbake til tiden da E var nyfødt. Vi slet endel med skriketokter der puppen var eneste redning, og har lurt på om smokken kunne gitt meg en bedre barselopplevelse. Hvor gammel var deres nyfødte da dere ga smokk for første gang?
Vi gav smokk med en gang. Hadde også samme problemet og følte jeg satt bare og ammet.. Noe som igjen førte til at han fikk i seg for mye og gulpet mye.. (tror jeg når jeg ser tilbake)
 
Begge mine fikk smokk på nyfødtintensiven.
 
Husker at jeg ble skremt av alle som sa at hvis jeg ga smokk før seks uker så kom jeg til å ødelegge ammingen. Gleder meg til å ha litt bedre selvtillit med barn nummer to..
 
Husker at jeg ble skremt av alle som sa at hvis jeg ga smokk før seks uker så kom jeg til å ødelegge ammingen. Gleder meg til å ha litt bedre selvtillit med barn nummer to..
Ja jeg ble advart av veninna mi at kjør på med smokk blir lettere senere, de kommer til å reagere på sykehuset men kjør på.. Fikk kommentarer på sykehuset angående smokken, og man føler jo seg som verdens verste mor i begynnelsen. Gav den litt i skjul der da;)
 
Ja jeg ble advart av veninna mi at kjør på med smokk blir lettere senere, de kommer til å reagere på sykehuset men kjør på.. Fikk kommentarer på sykehuset angående smokken, og man føler jo seg som verdens verste mor i begynnelsen. Gav den litt i skjul der da;)
Jeg kommer definitivt til å ta med meg smokk i fødebagen neste gang, så kan de jordmødrene som reagerer ta seg en bolle :p
 
Var innstilt på å ikke gi smokk eller prøve å så lenge som mulig uten. Men da han var 5 dager gammel fikk han smokke til slutt, veldig stort sugebehov og mye skriking, så vi prøvde og den gikk rett inn:p etter det har den vært der, spyttet den ut når han sovnet bare:)
 
Fikk den allerede på sykehuset, dvs på barselhotellet. Jeg mente det var jeg som mor som bestemte det, og ammingen fikk vi til, hadde han bare lagt på seg av det han fikk :p altså mengden var i teorien nok, men næringen var ikke der.
 
Han fikk smokk etter et par dager på sykehuset, aldri vært noe problem :)
 
Prøvde vel nesten helt fra starten men han tok den aldri. Storebror fikk når vi kom fra sykehuset cirka.
 
Jeg ga G smokk når han var to uker gammel! Husker de på sykehuset sa at jeg kunne gjøre han sugeforvirra hvis jeg ga smokk før det! Ikke det at det egentlig hadde noe å si, da jeg begynte å amme først når han var nesten 4 mnd gammel :) Hehe
 
Eldste brukte en måneds tid for å få til riktig sugeteknikk, så begynte ikke med smokk før etter det. Da var det praktisk for å "drøye" måltider litt for å få han til å die bedre. Også praktisk til å roe og sovne i bilen ol. Tror ikke smokken utgjorde så veldig mye.

Yngste fikk på sykehuset fordi hun til tider var veldig urolig og jeg ikke klare å bære på henne. Hjemme husker jeg at jeg brukte den i vogna - ellers hylte hun bare. Bortsett fra det tror jeg ikke det utgjorde så stor forskjell på barseltiden her heller. Hun sluttet med den når hun var 2 mnd.
 
Når han var rundt 4 timar gammal... Han låg på intensiven og eg vart ordna og fiksa på føden.

Jentene fekk også smokk på sjukehuset. Dei hadde også stort sugebehov.
 
Last edited:
Back
Topp