Når fikk barna smake på brus for første gang?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Vi kjøper oftest ikke brus til helga. Er mest til bursdager eller slikt at det blir kjøpt inn. er bare ikke noe vi tenker på. Kan ikke huske hvor gammel eldste var første gangen... Yngste har selvsagt ikke fått brus enda, ikke blitt 4 mnd engang :D

Alt for tidlig, dessverre. Tror kanskje han var fylt ett år. Alle sa at det var trygt å la ham smake, siden ingen barn liker brus så tidlig, men han elsket det. Er 1,5 nå, og får det noen ganger i bursdager og hvis han får tak i andre sine glass.

Hu var 1 år og hadde spysyken. Utrista cola var eneste hu fikk ned den gangen. Det tok derimot 9 år til før hu rørte brus igjen [emoji14]

Minste fikk sikkert smake rundt 1.5 år tror jeg det var. Men fikk nok ikke fast noen av de før de var oppi 5 års alder. Eller eldste var jo nesten 10 år når hu begynte like brus. Kun gul da [emoji14]

Alt for tidlig, dessverre. Tror kanskje han var fylt ett år. Alle sa at det var trygt å la ham smake, siden ingen barn liker brus så tidlig, men han elsket det. Er 1,5 nå, og får det noen ganger i bursdager og hvis han får tak i andre sine glass.

Samme som min det :D hu var også 1 år.
"Ingen bar liker brus første gang de smaker det" sa pappa til meg. Der tok han feil[emoji23]

Hun blir 2 i juli så hun pleier å få litt hos svigerfar og når vi er hos min pappa :)

Min har ikke fått det ennå. Vet ikke når det er vanlig å introdusere det heller. Vi drikker brus i bursdag og fredag/lørdag kveld (når vi slapper av etter han har lagt seg), så foreløpig har han ikke spurt etter det heller.. Ser ikke noe poeng i å gi han det ennå i alle fall. Er 2,5 år. På sikt får han sikkert i bursdag og lørdager hvis han vil. Men utenom det så er det uansett ikke aktuelt

Guttungen liker ikke brus er 3,5år. Smakte vel når han var rundt 2år. Frøkna stjal min brus ca 1år og spytta rett ut. :pDet var solo. Noe annet har hun ikke fått smake .

Husker ikke når eldste fikk smake, men hun liker ikke brus enda og hun er 10. Yngste derimot elsker brus, spesielt cola. De får brus når vi er på besøk, i bursdager e.l. der det serveres, selv kjøper vi stort sett aldri brus.

Eldste var vel 3-4år kanskje, likte det ikke og liker fortsatt ikke. Den gangen drakk ikke vi brus, så var liksom ikke noe tema. Vi begynte å drikke brus etterhvert, så nestemann fikk smake sa var hun vel to. ( Like greit å smake nå og finne ut at hun ikke liker...) men hun likte det! Var vel rundt 4 da hun begynte å få brus i bursdager og av og til i helger. Minsten fikk fatt i en brusboks da han var 9 måneder og hadde begynt å få langs møbler. Han helte hele boksen over seg, slukket seg rundt munnen og sa namnam! Prøver å unngå det , snart to år nå. Men han får litt av og til, om vi drikker brus.

Eldste drakk litt brus da han var to. Sluttet da jeg sluttet da jeg ammet mellomste og ingen av dem liker nå... 6 og 8,5 år

Fikk smake brus når hun var litt over året, og likte det overhode ikke, så det ble første og siste gang [emoji4] heldigvis [emoji4]

Back
Topp