Når fester hodet seg?

-lillemy-

Glad i forumet
MayDay2021
JuniJubel2021
Hei:)
Jeg har ei datter fra før, så har hørt at hodet ikke alltid fester seg med nr 2. idag var jeg på kontroll av livmorhalsen. Ved ultralyd så hun at hodet lå helt inntil fødselskanalen som hun sa. Kjenner MYE nedpress og magen har synket.
Betyr det at hodet er festet?
 
Jeg svarer siden ingen andre har svart. Men jeg vet ikke. Dette er mitt 3 svangerskap og jeg har aldri fått beskjed at hodet har festet seg. Bare at babyen ligger veldig langt nede og med hodet ned.
Ikke nødvendigvis hodet fester seg på flergangsfødende. Men jeg tenker jo mest sannsynlig så er kanskje hodet festet om babyen er helt nede og ikke skifter stilling? Når det nærmer seg fødsel hvert fall.
Du får spørre jordmor på neste kontroll :)
 
Tror ikke det trenger å feste seg selv om du kjenner nedpress osv. Min første festet seg aldri men magen droppet og jeg hadde masse nedpress!
 
Jeg svarer siden ingen andre har svart. Men jeg vet ikke. Dette er mitt 3 svangerskap og jeg har aldri fått beskjed at hodet har festet seg. Bare at babyen ligger veldig langt nede og med hodet ned.
Ikke nødvendigvis hodet fester seg på flergangsfødende. Men jeg tenker jo mest sannsynlig så er kanskje hodet festet om babyen er helt nede og ikke skifter stilling? Når det nærmer seg fødsel hvert fall.
Du får spørre jordmor på neste kontroll :)

Takk for svar:happy: opplever du mye nedpress? Kjennes ut som ungen skal dette ut:hilarious:
 
Takk for svar:happy: opplever du mye nedpress? Kjennes ut som ungen skal dette ut:hilarious:

Ja har sykt mye nedpress nå. Selv jordmor sa for en måned siden at babyen lå veldig langt nede. Og føles som hun har kommet enda litt lenger ned. Sykt mye stikkinger oppi der :hilarious: Og føler spark under truse kanten og bak ved rompa så her sitter hun klar allerede vel :p
 
Back
Topp