Når fester egget seg?

Rosa på ball

Glad i forumet
Hvor mange dager etter innsetting antar man at egget fester seg?[:)]

Er det dagen etter innsetting som regnes som nr 1?[:)]

rugedag 1 er dagen du setter inn, egget er allerede befruktet fikk jeg beskjed om, jeg er da på rugedag 6 i dag [:D]

Og jeg på 4.. Jaja - satse på at eggene mine fester seg i løpet av helgen jeg.. Skal i bursdag i morgen og litt tilskudd av kake bør gjøre susen[:)]

Enten det er fryseforsøk, prøverør forsøk eller naturlig så trenger egget minst 5 dager å dele seg på før det blir modent til å feste seg, mest normalt er at det fester seg 7-10 dager etter el/egguttak, og med fryseegg så kan det sovne litt. Men husk med fryseforsøk så har det allerede delt seg i 2 dager før det havner i fryseren, og det for en dag til etter opptining da er det 3 dager allrede, så når man setter inn ryseegge kan man si at den er 3 dager på veg med deling så kan man si normalt 4 dager til eller litt lenger dersom det stopper opp i delingen , dvs sover litt.

Med fersk forsøk kan man regne fra egguttak og normalt 7-10 dager til festing, men noen kan feste seg på dag 5 etter eggutak også.

Husk egget må dele seg såpass at det blir riktig og at det blir mykere i skallet eller noe, slik at det greier å feste seg, da tror jeg eggeskallet forsvinner helt.

Så festing 2 dager etter insetting kan man glemme, det er normalt alt for tidlig.

Jeg må ærlig innrømme at du er orakel for oss her inne, vi spør og du svarer [:D][:D][:D] Jeg får nemlig aldri noe forklaring på dette når jeg er på sykehuset for de har aldri tid og da er det ikke rart man blir usikker når man kommer hjem med et egg i magen og ingen forklaring på hvordan utviklingen skjer. Jeg satt inn egg på mandag, siden det var befruktet og opptint perfekt fikk jeg hvertfall beskjed om at det er dag rugedag 1, dvs at jeg er på rugedag 7 i dag, har sååååå lyst til og teste, men tenkte jeg hvertfall skulle vente til onsdag, rugedag 10, har kjøpt dobbeltest så jeg kan teste seinere også......

jeg veit, men er bare så spent, uff, ikke lett, vi får se hva jeg gjør, skulle hatt en hel haug og testa hver dag, hihi.....[:D]

Eh...sånn ikke for å friste dere altså jenter[8D] men jeg fikk positivt på dag 10 etter uttaket, dvs med ferskforsøk på blir det rugedag 8 eller 9? nå fikk jeg hjernteppe her.

Men jeg vil nok anbefale dere å drøye lit lenger enn meg[;)][8D]Men dersom dere tester tidlig så husk da kan dere få negativt før positivt[:)]

Back
Topp