Når fekk barnet ditt godteri for fyrste gong?

M

Moderator Marte

Guest
Som overskrifta seier:
Når fekk barnet ditt smake godteri for aller fyrste gong? :)
 
Litt usikker med eldste, men minsten var hvertfall yngre enn eldste var. For eldste er nemlig veldig flink til å dele :rolleyes:
 
Det er jeg faktisk ikke helt sikker på. Men det var alt for tidlig egentlig..
Men altså. Han lever enda, så gikk vist bra da ;)
 
Eldste var nok over året, oppdaga en sjokoladeskål vi hadde glemt å sette vekk :p

Men han fikk ikke fast lørdagsgodt før han var 2.5 år ca.

Yngste fikk nok tidligere fordi hun var veldig oppmerksom på at han fikk noe annet enn henne :p
 
Eldste når han var ca 1,5 år.
De to yngste, når storesøsken klarte å putte det i munnen på minstemann et lite øyeblikk mor og far ikke så det :p
Tror de yngste var rundt 10 måneder :p
 
Rundt et år, nr to blir det nok tidligere da nr 1 får snop og helt sikkert skal dele etterhvert
 
Ser at eg ikkje er den einaste der dei minste fekk godteri tidligare enn eldste.. :p
 
Ser at eg ikkje er den einaste der dei minste fekk godteri tidligare enn eldste.. :p
Tror den der kan være vrien å unngå :p minsten her blir også misfornøyd og sier kraftig fra hvis storesøster får noe og han ikke får :hilarious:
 
Rundt ettårs alder pga storesøsken.
 
Husker ikke, men hun hadde vel såvidt smakt et par ganger før hun ble tre år. Da hun var litt over tre år begynte vi med lørdagsgodt: hun fikk velge 3 smågodt. Nå som hun er 4 får hun velge 4 smågodt. Hun synes det er kjempestas, men spiser ikke alltid opp alle fire :p Det er liksom mest stas å få velge ut selv.

Regner med at lillesøster kommer til å få før ja
 
Frøkna er snart 2,5 år, enda ikke fått smak godteri eller produkter med tilsatt sukker. Planen er å vente til sommeren, da kan det hende det blir en is eller to. Men blir ikke noe fast her hjemme på mange mange år.
 
Synes det er hårreisende hvor mange her inne som lar barna smake på godteri alt for tidlig her inne!! Men det er min mening...
Har ikke lyst på usunne og overvektige barn jeg i hvert fall, bare se på mange av tilstandene i amerika og England..
 
Synes det er hårreisende hvor mange her inne som lar barna smake på godteri alt for tidlig her inne!! Men det er min mening...
Har ikke lyst på usunne og overvektige barn jeg i hvert fall, bare se på mange av tilstandene i amerika og England..
Overvektige? Blir ikke feit av å få litt godteri på en lørdag:rolleyes: Her er ingen i nærheten av overvektige. Du virker litt lite opplyst...
 
Synes det er hårreisende hvor mange her inne som lar barna smake på godteri alt for tidlig her inne!! Men det er min mening...
Har ikke lyst på usunne og overvektige barn jeg i hvert fall, bare se på mange av tilstandene i amerika og England..
:rolleyes::rolleyes:
 
Back
Topp