når far ikke kan ta ungene..uten grunn

PersilleLille

Glad i forumet
hvis mor har innsett at hun er psykisk syk, og ikke klarer å ta seg av ungene sine på best mulig måte.. og spør BF om han kan ta de, men får til svar at det kan han ikke for han er litt "syk" selv...(flunsa )...
hva gjør man da?

Om det er snakk om kortvarig pass må man jo kontakte andre i familien eller venner for å få hjelp. Er det snakk om at mor vil gi fra seg ansvaret over tid er det nok best å kontakte barnevernet.. Kjempefint at mor innser at barna har det best en annen plass og at hun selv trenger hjelp!!!

Det teller jo ikke akkurat til fars fordel at han ikke vil ta ansvar for barna sine da.. Men man kan jo ikke tvinge en far til samvær eller til å ta ansvar dessverre..

er visst bare snakk om noen dager, slik at mor får henta seg inn igjen.

Mor bør først og fremst ta kontakt med legen sin, eller helsesøster, slik at mor kan få hjelp videre. Det er vel ofte mer som skal til enn et par dager uten barna dersom man er psykisk syk, så for alles beste før lege kontaktes så fort som mulig.

Encyklopedi skrev:
Selvfølgelig viktig å finne og behandle det som ligger bak.
Men, først dunke hodet til pappan i veggen, og så spørre andre om hjelp. Hjelp bør man spørre om, det skal man ikke være redd for.
Har hun foreldre, søsken, tanter eller onkler, naboer, besteforeldre... Har pappan noen hun kan spørre? Det er utrolig hvor hjelpsomme folk faktisk er bare man spør. :)

Hun har stor familie, så håper noen kan hjelpe henne..jeg har tilbudd meg å hjelpe der jeg kan, men er alene selv, så er begrensa hva jeg får til:/

Back
Topp