Når fødte du i tidligere svangerskap?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Marsfiolene 2026 ♡
For alle som har født tidligere; når fødte du i de andre svangerskap?
Og hvis prematur; hvilken grunn?

Jeg har født hhv i uke:
35+4 (uten grunn)
38+2 (skulle bli igangsatt, men startet selv)
40+5 (ungen ville ikke ut..!)
39+1 (eneste gangen vannet gikk først!)

Nr. 1 - Spontant i uke 38+1
Nr.2 - Satt i gang pga litt høyt blodtrykk og veldig dårlig form, fødte uke 40+4

Last edited:
Husker ikke hvor langt termin er :hilarious: 40+3? Jeg Fødte hvertfall seks dager over. I fødsel fra fem dager over.

Hvis termin er 40+3, så ble jeg satt i gang 41+0 grunnet høyt blodtrykk og protein i urin. Fødte 41+2.

Husker ikke hvor langt termin er :hilarious: 40+3? Jeg Fødte hvertfall seks dager over. I fødsel fra fem dager over.
Hvis termin er 40+3, så ble jeg satt i gang 41+0 grunnet høyt blodtrykk og protein i urin. Fødte 41+2.
Termin er 40+3.. de siste årene i alle fall. I 2017 var det litt både og (40+2/40+3), alt etter hvilken person/helsepersonell man snakket med. Tror i 2009 det kun var 40+2 som gjaldt. :bag: :bag:

Termin er 40+3.. de siste årene i alle fall. I 2017 var det litt både og (40+2/40+3), alt etter hvilken person/helsepersonell man snakket med. Tror i 2009 det kun var 40+2 som gjaldt. :bag: :bag:
Jeg tror jeg sluttet å telle uker mot slutten. Forholdt meg bare til før/etter termin. Hadde termin 1.5 og fødte 7.5. Den datoen glemmer jeg hvertfall aldri :wacky: :laughing002

Jeg tror jeg sluttet å telle uker mot slutten. Forholdt meg bare til før/etter termin. Hadde termin 1.5 og fødte 7.5. Den datoen glemmer jeg hvertfall aldri :wacky: :laughing002

Jeg telte nærmest timer på slutten, haha :hilarious: :hilarious: Var så utålmodig!

Jeg var IKKE klar for å bli mamma. Gråt da de ville settte meg i gang. Godt de sto på sitt, for det var jo strengt talt symptomet på pre-eklampsi :wacky:
Første gang jeg ble mamma, var jeg 17 år og hadde jo en DRØY måned til termin. Jeg nektet å tro jeg var i fødsel, egentlig helt til ungen var ute :hilarious: :hilarious:

Første kom en uke over termin, rier og de tok vannet - 4 timer aktiv.
Andremann kom 3 dager før termin, styrtfødsel på én time. Spent på nr 3..

40+4 blei satt igang ved overtidskontroll, men måtte til slutt ta keisersnitt

37+5
40+2
39+5
40+3

Fødte 16 dager før termin med første og fem dager før med siste :)

Fødselen startet ikke spontant, så ble igangsatt på max overtid og store gutten kom 42+2 :schocked028 Veldig spent denne gangen!

Jeg ble satt i gang 5 dager på overtid på grunn av at ungen så liten ut på ultralyd på overtidskoltroll 4 dager over termin. Ble født like etter midnatt sjette dag etter termin :)

Back
Topp