Jeg lurer på hvordan andre tenker rundt å la andre vite om det, når fødselen starter? Er jeg rar som ikke ønsker at noen andre enn meg selv og kjæresten skal vite om det, når fødselen er i gang? Jeg syntes tanken på at familie og venner sitter å venter på å få høre "når det er i gang" er utrolig ubehagelig. Det er mange som har bedt om å få vite når det starter. Jeg forstår jo at det er veldig spennende og at de bryr seg om oss, men jeg ønsker ikke at det skal være andre enn meg og kjæresten som vet når det faktisk skjer. Hvis foreldrene våre (tre av dem blir besteforeldre for første gang) får en telefon om at vi drar inn på sykehuset, vil jo de bli kjempespente og lure masse på hva som skjer, hvor langt i fødselen jeg er kommet osv. Jeg vet at hvis min mor får vite at fødselen er i gang, kommer hun nok til å bli så spent at hun snakker med søskene mine, venner og eventuelt også folk på jobben, hvis hun er der. Det er min kropp som skal presse ut en unge, og jeg tror jeg kommer til å bli stresset av å tenke på at andre sitter i spenning og venter på nyheter. De vet jo allerede at det kan skje når som helst, siden jeg er 39 uker på vei. Er ikke det nok at de nærmeste får en telefon eller en mms når det hele er over? Jeg forstår at det kanskje kan være godt for kjæresten å få kunne snakke med familie under fødselen, siden han kanskje vil føle seg litt maktesløs. Men jeg liker ikke tanken på det, rett og slett. Er det egoistisk av meg å ville holde det for meg selv, og kommer dere til å dele det?