Når får ikke kan ta 15 uker permisjon.

adhd-mamma

Blir kjent med forumet
Hei.
Er bare 7+2. Men mannen har allerede mistet nattesøvnen med tanke på permisjonen.
Han jobber som toppleder og har veldig lyst å ha fri med den lille. Men han forstår ikke hvordan han skal få det til i 15 uker. Er han borte en dag, er han nødt å jobbe disse timene en annen dag, da det ikke er mulighet å sette inn vikar. Jobben hans må gjøres av han uansett.
Det å ta en dag i uka har vi snakket om men da må han jobbe sene kvelder andre dager. Vinning opp i spinning, da han har 3 timer reise hver dag, og han ikke vil komme hjem før vi andre er i seng. Da treffe han ikke storesøster (eller meg).

Regner ikke med at vi er de første i denne situasjonen. Noen som har noen gode råd?

Så kjedelig :( men han har kanskje ferie ila året? Han kan jo ta ut permisjon istedet for ferie over 3 år :) må bare huske å informere nav så han ikke mister retten til permisjon dersom han ikke tar det rett etter deg :)

Får han en stein i hodet, hva skjer da ? Noe en klok nordlending sa til meg i jobbsammenheng. Det ER jo mulig at noe gjør at man må være borte en stund ifra jobb. Og det er faktiskt bare sånn det er. Jobb er jobb, familie bør komme først, men det er nå min mening.

Så kjedelig :( men han har kanskje ferie ila året? Han kan jo ta ut permisjon istedet for ferie over 3 år :) må bare huske å informere nav så han ikke mister retten til permisjon dersom han ikke tar det rett etter deg :)

Det er jo en idé, men da mister han vel ferien?

Vel... ingen er uerstattelig! Vet om flere toppledere som har fått til permisjon. Kanskje han må få en assistent i en periode og kan få til gradert permisjon.

Hva hadde dere gjort om du var toppleder?