Når får "Dragen" en luftetur?

Izzy82

Betatt av forumet
Faktisk litt inspirert av saken om mannen som har søkt om aktiv dødshjelp fordi han er ubehjelpelig farlig for samfunnet. Lurer jeg på hva som er greia i motsatt ende av skalaen: Vi som har veldig mye selvkontroll og sjelden tilater oss selv og bli affektert. Når er det lov og lette på trykket når tar en fram sin ildsputende drage. ?

Først og fremst: Denne saken vil jeg gjerne høre mer om! Har du link?

Ellers kommer min drage fram forholdsvis sjelden (typisk norsk?), men den får luftet seg hvis noen gjør klare overtramp og jeg får reagere med en gang. Det skal mye til før jeg blir sint, så hvis noen klarer å vippe meg av pinnen, så er det ikke småtteri som har skjedd, og da blir ikke reaksjonen småtteri heller. ;)

Hvis jeg ikke regner med disse vanskelige månedene som gravid, så har jeg utbrudd svært sjelden. Musikk og voldspill er terapi for meg til tider. :P

Her er linken til den andre tråden Romle ;)
http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1736662/

Utbrudd kommer sjeldent her. Nå vet jeg ikke helt hva du legger i den meningen "å slippe løs dragen" da. Men det er vel ikke helt sammenlignbart med en voldtektsmann eller drapsmann om man får et sinneutbrudd av og til?
Det er svært få som har sett meg fryktelig sint noen gang, men jeg klarer fint å si fra om det er noe jeg er uenig i.
Jeg har "mistet" beherskelsen min ja, når en først hadde gått rundt og spredd falske rykter om meg for så å kalle meg hore rett oppi trynet. Og når en begynner å klå på meg og ikke respekterer et nei. Da syns jeg faktisk de fortjente den ørefiken de fikk og!
Jeg har også kjeftet på en lærer fordi han mente at jenter ikke hadde noe i det yrket å gjøre.

Kjenner folk som har banket opp folk fordi de mister beherskelsen. Dette er i mine øyne uakseptabelt uansett hva årsaken er, og jeg har absolutt ingen problemer med å gå imellom

Last edited:
Det er veldig sjelden jeg har utbrudd, men de få gangene "Dragen" i meg kommer fram, er når jeg føler jeg føler jeg ikke blir hørt og respektert...

Jeg blir skjeldent sint jeg.. det vil si, jeg kan føle meg sint - men det kommer ikke ut.

Men da jeg har vært gravid har det skjedd noen ganger. Nesten så jeg har blitt redd av min egen oppførsel..

Her er linken til den andre tråden Romle ;)
http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1736662/

Utbrudd kommer sjeldent her. Nå vet jeg ikke helt hva du legger i den meningen "å slippe løs dragen" da. Men det er vel ikke helt sammenlignbart med en voldtektsmann eller drapsmann om man får et sinneutbrudd av og til?
Det er svært få som har sett meg fryktelig sint noen gang, men jeg klarer fint å si fra om det er noe jeg er uenig i.
Jeg har "mistet" beherskelsen min ja, når en først hadde gått rundt og spredd falske rykter om meg for så å kalle meg hore rett oppi trynet. Og når en begynner å klå på meg og ikke respekterer et nei. Da syns jeg faktisk de fortjente den ørefiken de fikk og!
Jeg har også kjeftet på en lærer fordi han mente at jenter ikke hadde noe i det yrket å gjøre.

Kjenner folk som har banket opp folk fordi de mister beherskelsen. Dette er i mine øyne uakseptabelt uansett hva årsaken er, og jeg har absolutt ingen problemer med å gå imellom
Takk! Skikkelig interessant!

Jeg har blitt så sint at jeg har skremt meg selv mange ganger. Jeg blir sint nå, men jeg vet at min datter blir redd om jeg virkelig setter dragen fri. Så jeg holder igjen.. mannen har sagt at han har sett meg fly forbanna, men det har han ikke.. for jeg tør virkelig ikke vise han, meg eller noen andre hvor sinna jeg faktisk kan bli. usunt? jupp

Back
Topp