Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det der med stille drukning er kjempeskummeltHelt alene? Ikke så lenge jeg har noe å si.
Sammen med kompiser? 15-16 år. Kanskje.
Nå er han snart 14 og jeg skal være i nærheten. En 12,13,14-åring er absolutt ikke i stand til å se om noen drukner eller står i fare for å gjøre det og iallfall ikke moden nok til å iverksette livredning. De færreste voksne har denne kunnskapen så hvordan forvente at ungdom har det. Og tenk for en skyldfølelse den ungdommen måtte fått hvis det skulle skjedd noe?

Tenker på helt ordinær drukning. Ingen kaver rundt i vannet og roper om hjelp når det skjer. De bruker alle sine krefter på å prøve å holde seg over vann og puste - til det ikke går. Det er problemet - alle tror det er hoiing og veiving slik det er på film. Og så er det tvert om.Det der med stille drukning er kjempeskummelt![]()
Jeg tror at vi tenker på samme greieTenker på helt ordinær drukning. Ingen kaver rundt i vannet og roper om hjelp når det skjer. De bruker alle sine krefter på å prøve å holde seg over vann og puste - til det ikke går. Det er problemet - alle tror det er hoiing og veiving slik det er på film. Og så er det tvert om.
Stille drukning blir jo noe annet som gjerne kan skje når man er vel oppe av vannet.. men absolutt verdt å huske det også altså![]()
Jeg tror at vi tenker på samme greie![]()
Måtte google for ble usikker selv, derfor la jeg med bildetjapp.. tenkte du mente den typen der man har fått masse vann i lungene men fremstår fin og frisk - så dør man senere.. men det heter jo sekundær drukning.. my bad
![]()
får helt fnatt!Ja den sjokkerte meg også og fikk meg virkelig til å tenke over reglene vi nå har rundt bading her i huset.Måtte google for ble usikker selv, derfor la jeg med bildet
Leste artikkelen om den gutten som ble tatt bilde av uten at verken fotograf eller moren oppfattet at han holdt på å drukne, på under 1minfår helt fnatt!
Måtte google for ble usikker selv, derfor la jeg med bildet
Leste artikkelen om den gutten som ble tatt bilde av uten at verken fotograf eller moren oppfattet at han holdt på å drukne, på under 1minfår helt fnatt!
Det er det som er så skummelt. Det går så fort, og så lydløstReddet et barn opp av et basseng sånn en gang. Bassenget skrånet og barnet kunne ikke svømme, så barnet kom under da det ikke lenger kunne stå. Så det egentlig helt tilfeldig i sidesynet og fikk løpt bort, hoppet uti og fisket barnet opp. Ingen lyd, ingen veiving eller noe. Sank bare stille nedover mot dypet til hodet var under vann. Da jeg var uti og borte ved barnet hadde barnet vært i vannet i svært kort tid og hatt hodet under i bare et par sekunder - tenk at ting kan gå galt så fort... Dette tilfellet gikk heldigvis bra.