Når får de ta hull i ørene?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Mellomste sa i dag at hun vil

Dels fordi hun så at jeg hadde øredobber for første gang på lenge (Yngste har jo bare revet i dem så jeg sluttet.)

Og jeg sa at hun er for lita.
Og hun kontrer med at kusina har fått. Og hun er bare fem. Og mi er seks. (Samme kull men mi født tidligere på året)

Ja, men jeg og tante er ikke enige om hvor gammel man skal være før man er gammel nok, sa jeg ærlig. (Helt ærlig, ikke på samme planet engang, det er min bror som satte foten ned da hun ville gi henne hull som baby)

Når er man gammel nok da mener du? Lurte seksåringen på

Og jeg vet ikke helt. Men ikke enda. Tolv egentlig var et tall i hodet mitt, men jeg vet ikke. Ikke enda!

Har ikke tatt helt stilling til det enda (har en gutt på 1,5), men har tenkt minst skolealder og så se hva som er "vanlig" blant de andre hvis han er interessert. Var selv den eneste på ungdomsskolen som ikke hadde, og flyttet til faren min en sommer da jeg var 16 og tok hull uten å si det til moren min.

Huff, nei, ikke enda..

Jeg synes 12 høres greit ut jeg, 10 tidligst.

Jeg har ikke hull i ørene selv, så håper at frøkna her ikke begynner å mase snart...

Sikkert store variasjoner her ja... Mi eldste fikk etter at hun var begynt på skolen. Ikke på mitt ínitiativ, men plutselig hadde faren hennes lovet henne hull i ørene (vi er ikke sammen lenger), og tok henne med på piercing studio. Den som stod igjen med jobben med å rense hullene og trøste når hun angret seg fordi hun hadde dunket seg så kraftig i den ene dobben at øreflippen var lilla, det var meg.... :( Men det gikk seg heldigvis til og nå har hun ingen problemer med de.

Hadde det vært opp til meg så kunne hun godt ha ventet lenger før hun fikk...

Jeg tok ikke selv før jeg var 18 faktisk. Usikker på hvilken alder jeg synes er ok, men vet om flere 2-3 åringer som har tatt hull i ørene og det synes jeg er litt tidlig.

Selv tok jeg da jeg ble 23, ønsket meg øredobber i bursdagsgave fra samboeren med beskjed om at ds måtte jeg få hull også.

Aner meg at jentene våre skal få litt før...

Tenker det kommet litt ann på barnet men ikke før skolealder. Jeg fikk når jeg var 6-7 år. Vasket og renset selv så mamma hadde aldri noe styr med at jeg fikk hull i ørene [emoji4]

Greia er litt at min svigerinne fortalte min datter en gang at når man er seks år, da er man gammel nok.

Ikke enig, sa jeg. Jentungen tok det ikke så hardt, det er vondt så hun ville ikke.

Så fant min svigerinne ut at hennes datter fyller jo seks sent på høsten, det er luesesong. Så da fikk hun likegodt nå i vår, 5,5 år gammel.

Min datter be seks i februar men ønsket har ikke vært aktivt før i går så jeg har ikke tenkt så mye på det. Hun har vært fornøyd med klistreøredobber, klips liker hun ikke for de gjør vondt.

Tenker jeg skal kjøre på med litt frislipp på bruk av klistreøredobber nå i sommer og se om det roer ønsket. (Jeg skulle jo kjøpe et brett til kalenderen fra ebay, men det var 7 brett så vi har en del...)

Når hun nærmer seg ti, tenker jeg. Og hun er veldig klar over det at hun må vente til hun blir større. Aldri hatt mas.

Ikke direkte mas her heller, men ønsket kom altså brått på meg.

Det blir ikke i forbindelse med en bestemt alder, hun har bursdag i februar og jeg er i likhet med min svigerinne litt overbevist om at sesongen for lue og nye hull i ørene ikke er det aller beste.

Men sånn 10-12 år sier magefølelsen min

Back
Topp