Når får barnet personnr og navn?

Valhin

Betatt av forumet
Noen som vet? Må man registrere noe selv før vi får noe i posten?

Sykehuset sender inn papirer og man får beskjed når man har fått fødelsenummeret. Mener jeg å huske :D

Du får melding fra skatteetaten etter noen uker når de har behandlet papirene fra sykehuset. Da oppgir du navnet på ungen og sender inn og noen uker senere kommer personnr.

Du får melding fra skatteetaten etter noen uker når de har behandlet papirene fra sykehuset. Da oppgir du navnet på ungen og sender inn og noen uker senere kommer personnr.

Mhm! Mener at vi fikk fødselsnummer før vi endret navnet han, for står mitt navn/gutt på papirene :p litt kjipt hvis man først hadde fått det etter navneendring spesielt de barna som ikke får navn før siste frist liksom :p

Mhm! Mener at vi fikk fødselsnummer før vi endret navnet han, for står mitt navn/gutt på papirene :p litt kjipt hvis man først hadde fått det etter navneendring spesielt de barna som ikke får navn før siste frist liksom :p

Ja, du har helt rett. Står også i linken over. Jeg som roter ;)

Rett etter fødselen, når navn osv er registrert.

Pass på å levere inn farskapsattest også, hvis dere ikke er gift. :)

Mener å huske jeg fikk en sms fra altinn om at jeg kunne logge inn å registrere barnets navn :)

Etter noen dager fikk jeg sms om at navnet var godkjent :)

Du må registrere navn innen 6måneder, papirer med fødselsnr kommer i posten. Jordmor sendte inn farskaps attesten som vi begge måtte skrive under siden vi ikke er gift!

Fikk brev og sms om at navn måtte registreres. Personnr kom automatisk.

Farskapsattest ble sendt inn av jordmor her og, som var underskrevet av begge :)

Heldige dere er som fikk ordnet farskapspspapirer hos jordmor. Det måtte vi ordne selv. Men var ikke så mye stress da sånn egentlig

Vi måtte inn på skattekontoret begge to to ganger, etter å ha sendt papirer tre ganger i posten, samt at far var på kontoret alene med papirer jeg alt hadde underskrevet.
Vi fleipet med at det ville vært raskere å bare gifte oss. :P
Heldigvis er det vanligvis lettere enn som så. ;)

Vi fikk det i posten 2-3 uker etter fødsel. Sykehuset som sendte inn, mener jeg å huske.
Han fikk navn på sykehuset dagen etter fødsel. Og jeg og far måtte skrive under på farskapsattesten før vi fikk reise hjem fra sykehuset.

Back
Topp