Når får barna sykle til skolen?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Når får barna lov til å sykle til skolen hos dere?

Her må de ta sykkeprøven i 5. Kl og da kan de begynne å sykle.

Her er det 80 sone mellom oss og skolen, så her vil de aldri få lov å sykle på skolen. Er synd det, for jeg har gode minner om skoleveien med venner:)

I fra 5 klasse :)

I fra 5. klasse.

Noe som jeg synes er helt greit når det gjelder og sykkle alene. Men jentungenn som blir fulgt til skolen hver dag, og har lyst til og sykkle, synes jeg det er veldig dumt at ikke får lov! Jeg mener det burde være forskjell på med og uten foreldre!

I fra 5. klasse.

Noe som jeg synes er helt greit når det gjelder og sykkle alene. Men jentungenn som blir fulgt til skolen hver dag, og har lyst til og sykkle, synes jeg det er veldig dumt at ikke får lov! Jeg mener det burde være forskjell på med og uten foreldre!

Er det ikke nye regler nå da? Der det er opp til foreldrene og ikke skolen å avgjøre om barna er klare for å sykle?
Mente jeg har hørt noe om det :)

Jeg vet ikke når det er lov her, her blir det ikke aktuelt uansett da det er lang skolevei.

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det ikke nye regler nå da? Der det er opp til foreldrene og ikke skolen å avgjøre om barna er klare for å sykle?
Mente jeg har hørt noe om det :)

Jeg vet ikke når det er lov her, her blir det ikke aktuelt uansett da det er lang skolevei.

Det var snakk om at det skulle bli det, men jeg tror ikke det har blitt enda?

Guttan sykkla til skolen i slutten av 2 klassen siden vi flyttet i vinterferien. Og de sykkler nå i 3 klassen. Sånn bortsett fra at de må over 2 gangfelt så er det gang og sykkelsti til skolen. Tar 5 min til og 15 min hjem så ser ikke problemet :)

De tar sykkelprøve i slutten av 4. og består de den kan de sykle fra 5.:)

#Happyface fra appen#

Alene får de sykle fra 5.klasse etter gjennomført sykkelprøve. Sammen med foreldre er det ingen begrensning nedad. Vi sykler et par dager i uken, de andre dagene går vi.

Her er det foreldrene som bestemmer når barna kan begynne å sykle på skolen. Gutten vår begynte å sykle i 2. klasse.

Her kan vi foreldre bestemme selv når de skal begynne å sykle:)

Back
Topp