Når få siste mann?

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg/vi har en unge på 1,5 år. Og for at vi ikke skal bli altfor gamle foreldre og mtp risiko for avvik på foster, og fertil alder osv tenker vi å prøve på nr 2 om ikke så lenge. Håper å få nr 2 ila 2021-2022. Men, jeg vil ha døren åpen for mulighetene for nr 3 også...mannen vil foreløpig kun ha 2, men jeg er ikke klar for å lukke den døra helt kjenner jeg. Jeg blir 34 år i år, hvor sent er det "innafor" å evt. få nr 3, hvis man tenker på sannsynligheten for å få friske barn og fortsatt være fertil? Jeg ser for meg at det må bli nokså tette i alder evt for å rekke dette?:laughing002 Hadde jeg visst at vi kun skal ha to og slått meg til ro med det, kunne vi nok ventet litt med å få nr 2, men i og med at jeg nå blir 34 og vil hvertfall ha muligheten for nr 3 så ser ikke jeg for meg at det er lurt å vente....Vet ikke akkurat hva jeg vil med dette innlegget men kanskje høre fra andre som er i samme tenkeboks ect:smug:
 
Tenker at mange får barn selv om de er 40 år, og at kromosomavvik kan skje når du er 32 også om du skjønner :)
Man får jo prøve å få de barna man ønsker og kjenner at man har kapasitet til. Hvis 3 tette er for dere, så hvorfor ikke?
Samtidig, kjenner såpass mange som fikk barn mellom 38 og 41 hvor alt gikk fint, at jeg tenker at det ikke er noe i veien for å prøve å få et barn selv da.
Du kan jo starte med å se hvordan 2 barn blir, mannen må jo også være med på det. Men tenker det ikke er noe i veien for å prøve på et barn når du er 37/38 heller :)

Jeg tenker selv at jeg egentlig ikke vil vente for lenge, fordi man ikke har noen garanti for at prøvingen går raskt, at man ikke opplever spontanaborter osv., samtidig så vil jeg være ferdig med studier og ha fått meg en fast jobb. Det funker fint for oss at den delen av livet er litt løs/usikker med bare ett barn, men blir stressa av å tenke på å skulle være i perm med et barn til og ikke vite hva som venter når permisjonen er over. Så da blir det nok fort 4 år mellom barna våre, eller mer om ting skulle drøye.
Om jeg får med mannen på 3 stk er derimot uvisst, han sybea foreløpig det er ganske greit at vi ikke skal gjennom babytida igjen med det første :hilarious:
 
Jeg fikk min første datter da jeg var 18 år. Så kom det tre stykker på løpende bånd da jeg var 23,25 og 27 år. Nå er jeg 38, og håper jeg får en/ to til. Har ikke satt noen slutt dato, og gubben tuller med at vi har jo 4 navn på lista, så vi kan jo bare satse på 4 til :hilarious:

Nå har jeg mistet de to eldste ungene mine. De døde med 10 mnder mellomrom og ble 1 år og 2 mnder og 7 år. Så om jeg blir velsignet med flere barn er jeg uendelig takknemlig og tenker ikke over at jeg er gammel :Heartred
 
Jeg fikk min første datter da jeg var 18 år. Så kom det tre stykker på løpende bånd da jeg var 23,25 og 27 år. Nå er jeg 38, og håper jeg får en/ to til. Har ikke satt noen slutt dato, og gubben tuller med at vi har jo 4 navn på lista, så vi kan jo bare satse på 4 til :hilarious:

Nå har jeg mistet de to eldste ungene mine. De døde med 10 mnder mellomrom og ble 1 år og 2 mnder og 7 år. Så om jeg blir velsignet med flere barn er jeg uendelig takknemlig og tenker ikke over at jeg er gammel :Heartred
OI, så forferdelig! Kan jeg spørre hva de døde av? :Heartred Håper dere får de barna dere ønsker dere!!
Jeg fikk min forrige når jeg var 39, og vi prøver på nr 3 nå, nærmer meg 41.. Livet skjer, og man må liksom bare tilpasse seg. Vi er lykkelige om vi får en siste nå i min alder, men er også fornøyde med de 2 vi har hvis det ikke skulle klaffe :Heartblue:Heartblue
 
OI, så forferdelig! Kan jeg spørre hva de døde av? :Heartred Håper dere får de barna dere ønsker dere!!
Jeg fikk min forrige når jeg var 39, og vi prøver på nr 3 nå, nærmer meg 41.. Livet skjer, og man må liksom bare tilpasse seg. Vi er lykkelige om vi får en siste nå i min alder, men er også fornøyde med de 2 vi har hvis det ikke skulle klaffe :Heartblue:Heartblue
Føler alle blir gravide bortsett fra meg, men vi har nettopp begynt og må bare roe meg ned. Stresser meg opp og da skjer det vist ingenting:)
Håper dere får til nr 3 også:Heartred ellers sier vi det samme som dere, at vi er glade for de vi har!

miste jenta mi døde i krybbedød , eldstemor ble slått ihjel da jeg fødte sønnen min.. lang historie , var en profilert sak for mange år siden. Har det godt i livet nå, med to fantastiske barn, ny mann og flotte bonus barn:Heartred
 
Vi har 23 mån i mellom 1 og 2 og nr 3 kom når de var 6 og 4 :) ganske grei i min verden (jeg var 22, 24,28 år) nå er jeg 36 og gravid med nr4 og døra er nok ikke helt stengt ennå :rolleyes: tok lengst tid å bli gravid denne gangen da
 
Vi prøver på sistemann - har vært prøvere siden jul, mini er 15 mnd nå. Jeg er blitt 38 :) Så, vi har ikke tid til å vente.
 
Vi prøver på tredje og siste nå. Ble nettopp 37, så tenker litt på dette m fertilitet. Nr 1. fikk jeg da jeg var 32, nr 2 var jeg 35 ( straks 36). Minste er nå femten mndr, har prøvd i fire pp på sistemann ( ikm i morgen!). Tok 10 mndr å få igjen mensen, og første syklus varte lenger enn normalt.
 
For egen del har jeg satt det å bli gravid innen utgangen av året jeg fyller 38 som maks dersom vi skal ha en til. Men mtp kromosomavvik så er det vel først etter 40 risikoen øker veldig.

En vet jo ikke helt hvordan veien blir. Hadde jeg blitt gravid på "bestilling" hadde vi fått førstemann i god tid før jeg fylte 30. Nå var jeg nesten 31 da jeg fødte første, og han fikk vi ikke med oss hjem (døde i magen i uke 24). Neste kom da jeg var 32, og vi prøvde på neste så snart muligheten var der. Fødte han rett før 34 års dagen min. Da fikk jeg "kjøpt" meg litt tid til å finne ut om vi skal ha enda en. Jeg vil, mannen er usikker. Det som er vanskelig er at en ikke vet hvor lang tid det tar å bli gravid. Her har det gått alt fra 1,5 år til på første forsøk. Og så mista vi jo sent, og selv om det er sjeldent så kan det skje.

Blir det som jeg vil får vi siste det året jeg er 36. Så vi får se da. Vet bare det at det ikke blir på første eggløsning etter fødsel denne gangen. :hilarious: Kroppen må få komme seg, og jeg har gått hjemme med en som ble 2 år nå i juni og baby født desember 2019. Heftige dager!  Godt eldstemann begynner i barnehagen etter sommeren.
 
Føler alle blir gravide bortsett fra meg, men vi har nettopp begynt og må bare roe meg ned. Stresser meg opp og da skjer det vist ingenting:)
Håper dere får til nr 3 også:Heartred ellers sier vi det samme som dere, at vi er glade for de vi har!

miste jenta mi døde i krybbedød , eldstemor ble slått ihjel da jeg fødte sønnen min.. lang historie , var en profilert sak for mange år siden. Har det godt i livet nå, med to fantastiske barn, ny mann og flotte bonus barn:Heartred
Takk! Ja, vi håper også :Heartred Jeg skal til privat gyn i dag å ta en liten status - sjekk på eggreserven. Spent... :nailbiting:
Jeg husker saken deres.. Har ikke ord.. Ingen mennesker skal måtte gå gjennom det du har opplevd som mamma. Så godt å høre at du har det fint nå, du er vannvittig sterk! :notworthy:Heartred
 
Selv har jeg tenkt at jeg vil få barna mine innen jeg er 37/38. Jeg har i ettertid erfart at det ikke alltid er lett å planlegge slikt, og det å blir gravid og få barn er ingen selvfølge. Dersom jeg ikke hadde fått noen barn før min personlige aldersgrense, så ville grensen garantert blitt skjøvet på:)
 
Føler alle blir gravide bortsett fra meg, men vi har nettopp begynt og må bare roe meg ned. Stresser meg opp og da skjer det vist ingenting:)
Håper dere får til nr 3 også:Heartred ellers sier vi det samme som dere, at vi er glade for de vi har!

miste jenta mi døde i krybbedød , eldstemor ble slått ihjel da jeg fødte sønnen min.. lang historie , var en profilert sak for mange år siden. Har det godt i livet nå, med to fantastiske barn, ny mann og flotte bonus barn:Heartred
Så forferdelig! Jeg husker saken din og tenker at livet er utrolig urettferdig for ingen skulle noen gang måtte gå gjennom noe sånt ❤️ Du må være utrolig sterk som har kommet deg gjennom noe sånt og jeg blir så glad av å høre at du har det godt i livet med en fantastisk mann og barn❤️ Håper du får de barna du ønsker deg videre❤️❤️❤️
 
Last edited:
Fikk første på første forsøk da jeg fylte 30 og begynte prøvinga så fort muligheten bød seg etter det, det tok 10 mnd før jeg fikk tilbake tr og 8 mnd med prøving der igjen. Så nå kommer forhåpentligvis nummer 2 det året jeg fyller 33. Håper på å få nummer 3 det året jeg fyller 36, men har skjønt at det kan ta lang tid også må jeg jo se om jeg ønsker T nummer 2 og nummer 3 skal være like tette eller ikke.
 
Vi har 23 mån i mellom 1 og 2 og nr 3 kom når de var 6 og 4 :) ganske grei i min verden (jeg var 22, 24,28 år) nå er jeg 36 og gravid med nr4 og døra er nok ikke helt stengt ennå :rolleyes: tok lengst tid å bli gravid denne gangen da
Takk! Ja, vi håper også :Heartred Jeg skal til privat gyn i dag å ta en liten status - sjekk på eggreserven. Spent... :nailbiting:
Jeg husker saken deres.. Har ikke ord.. Ingen mennesker skal måtte gå gjennom det du har opplevd som mamma. Så godt å høre at du har det fint nå, du er vannvittig sterk! :notworthy:Heartred

Håper du får en oppløftende tur til gyn❤️

takk❤️ Noen får litt flere utfordringer enn andre❤️
 
Jeg fyller 40 i juli, og har termin i august.
Dette er min første - og siste. Begge deler har sin forklaring. Jeg har vært syk i mange år, og derfor har det ikke passet å få barn før nå. Mannen min har to fra før, og vi er enige i at 3 holder. Man skal jo ha tid/kapasitet til å følge opp disse barna også. :Heartred

Jeg synes virkelig ikke alder skal stoppe deg i å få nummer tre! Viktigste er at du får mannen med på planene. ;)
Jeg var på fosterdiagnostikk (pga alder), og ble overrasket over hvor liten sjansene for trisomi er.

Lykke til videre! :signs003
 
Jeg fikk min første datter da jeg var 18 år. Så kom det tre stykker på løpende bånd da jeg var 23,25 og 27 år. Nå er jeg 38, og håper jeg får en/ to til. Har ikke satt noen slutt dato, og gubben tuller med at vi har jo 4 navn på lista, så vi kan jo bare satse på 4 til :hilarious:

Nå har jeg mistet de to eldste ungene mine. De døde med 10 mnder mellomrom og ble 1 år og 2 mnder og 7 år. Så om jeg blir velsignet med flere barn er jeg uendelig takknemlig og tenker ikke over at jeg er gammel :Heartred
38 er ingen alder. :D Bare å fortsette til butikken er totalt stengt. :p

Veldig leit med tragediene som rammet deg/dere. Er helt ufattelig at noe slikt går an.:Heartbigred
 
Du får sikkert like mange ulike svar som det er medlemmer her inne.

For meg personlig håper jeg at jeg er ferdig med biologiske barn innen jeg er 30. 26 nå og var 24 da førstemann kom. Planlagt ett barn til. Eventuelle senere barn tenker jeg vil være fosterbarn :)

Men har selv flere i nær relasjon som fikk sistemann sent. Pappa var 45, onkelen til Leah over 40 (mor 38-39, der var det forøvrig kromosomfeil), en venninne venter nr 2 nå 39 år gammel (38 med førstemann) osv.

Tenker du er ferdig når du selv føler du er ferdig og/eller for gammel :)
 
Back
Topp