Når etter fødsel forsvinner plagene?

FruFrøken1991

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
Januarhula 2014
Februarlykke 2016
Kom plutselig til å tenke på at graviditetsplagene vil gi seg etter fødsel :D lykke! Nå er ikke jeg den som har hatt mest plager, manko på søvn vil vel ikke gi seg med det første ;) men kanskje man sover bedre etter fødsel? Og halsbrannen, forsvinner den ganske umiddelbart? Jeg begynte med halsbrann i uke 14/15 og har siden uke 19/20 kastet opp som følge av halsbrann hvis jeg ikke har fått i meg en god slurk med gaviscon fort nok :p jeg gleder meg ubeskrivelig mye til å kunne pusse tunga skikkelig lenge og langt bak i halsen uten at jeg får halsbrann fordi jeg brekker meg ;) tenk å kunne snu seg i senga på en normal måte uten å gjøre noe stort nummer ut av det? *drømmer* :D

Ja, jeg er, som de fleste andre, skikkelig klar til minis ankomst! :D
 
halsbrannen miin forsvant "under" fødselen, bekkenet mitt ble mye verre i 2 dager og så nesten bra. må ikke tisse om natta men blør jo gjennom så må jo opp å skifte. søvnen er jeg litt usikker på da bebisen kun er 3 dager, første natt var preget av fødsel, så var det "helvetesnatta" uten noe søvn og i natt var det noen timer, har mer en nok med å bli kjent med bebis. men har masse etterier og sprengte og såre pupper så plagene blir jeg nok ikke kvitt med det første. de bare forandrer seg. men absolutt verdt det.
 
Jeg følte meg helt "normal" 30 min etter fødsel. Jeg har ikke hatt no særlig plager under svangerskapet da, så jeg kan egentlig ikke uttale meg. Men syns det er fascinerende hvor fort kroppen og alt kommer på plass igjen. Hadde en del etterier,men ikke veldig plaget. Det meste slitsomme har egentlig vært melkespreng, det er drit ekkelt også ser man virkelig helt dust ut de dagene hvor det er mest ille. "Dolly Parton gå og legg deg!!!" Jeg hadde så sjukt store pupper, som var helt harde og nesten firkantet i formen, så ut om en totalt overdrevet brystoperasjon :p
 
Forandring fryder ;) noe er det vel alltids, men den halsbrannen.. Når den bokstavlig talt tar pusten fra en er det ikke mye gøy..
 
Jeg følte meg helt "normal" 30 min etter fødsel. Jeg har ikke hatt no særlig plager under svangerskapet da, så jeg kan egentlig ikke uttale meg. Men syns det er fascinerende hvor fort kroppen og alt kommer på plass igjen. Hadde en del etterier,men ikke veldig plaget. Det meste slitsomme har egentlig vært melkespreng, det er drit ekkelt også ser man virkelig helt dust ut de dagene hvor det er mest ille. "Dolly Parton gå og legg deg!!!" Jeg hadde så sjukt store pupper, som var helt harde og nesten firkantet i formen, så ut om en totalt overdrevet brystoperasjon :p


Melkespreng ja ;) i vår familie har visst allemelket som kuer og sett ut deretter :p men det slipper man vel å ha i mange måneder :D ikke at jeg tror det er noe behagelig altså.. Godt å høre at kroppen finner tilbake ganske fort :D
 
Melkespreng ja ;) i vår familie har visst allemelket som kuer og sett ut deretter :p men det slipper man vel å ha i mange måneder :D ikke at jeg tror det er noe behagelig altså.. Godt å høre at kroppen finner tilbake ganske fort :D
Nei, heldigvis gir melkesprengen seg etter tre/fire dager ca. Så er brystene nesten normale igjen, bare litt større en vanlig. Ble nesten litt sjokkert over hvor normale de ser ut nå, har masse melk, så er ikke helt klok på at de ikke ser større ut, hvor gjemmer melken seg liksom?!? ... Men hadde ganske store pupper fra før av da, så i grunn er det bare deilig at de ikke er så veldig mye større. Jaja, mye rart som skjer og som skal skje når man blir mamma :D
 
Jeg har ikke melk jeg:( pga ks tar det lengre tid, men når jeg prøvde å gi ungen brystet eller pumpe var det bare sinnsykt vondt!! Så har etter mye frem og tilbake og samtaler med jordmor og diverse kommet frem til at jeg ikke skal amme.. det ble en så stor belastning at jeg ikke klarte å tenke på noe annet, og sånn skal det jo ikke være. Det gikk rett og slett utover forholdet jeg fikk til babyen..

Men disse plagene ja, jeg har fortsatt så vondt i magen etter ks at jeg ikke merker noe annet.. men klarer hvertfall å sove hele natta uten å tisse:) dere som har tatt ks, hvor lenge hadde dere vondt? Har dere vondt ennå? Blir så utålmodig!! Vil ikke ha vondt i såret så jeg kan fungere mer normalt nå!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Både denne gangen og forrige gang forsvant plagene ganske raskt. Egentlig med en gang jeg hadde født! Men ddet kommer jo noen andre ting, da. Underlivet er jo ganske mørbanka, så det er ikke bare, bare å gå og å finne en komfortabel sittestilling. Brystspreng og såre brystvorter ca en uke, og etterriene jeg har denne gangen er virkelig smertefulle! Når det gjelder nattesøvn er det fortsatt veldig vanskelig, mest fordi lillenurket er våken om natta, og sover om dagen. I tillegg får jeg ikke nok av å se på den fantastiske lille skapningen, spesielt ikke når han er våken. Samtidig føler jeg at jeg går rundt i en euforisk tilstand. Plagene er små i forhold til alt som har vært, og lykken over å få barn overskygger plagene. Livet stopper litt opp, og jeg lever i vår egen lille boble, der livet blir styrt av behovene til babyen og meg. Jeg vil ikke anbefale å legge mye planer den første tiden! Bare nyt tiden, og gjør det som passer fra dag til dag.
 
Jeg har ikke melk jeg:( pga ks tar det lengre tid, men når jeg prøvde å gi ungen brystet eller pumpe var det bare sinnsykt vondt!! Så har etter mye frem og tilbake og samtaler med jordmor og diverse kommet frem til at jeg ikke skal amme.. det ble en så stor belastning at jeg ikke klarte å tenke på noe annet, og sånn skal det jo ikke være. Det gikk rett og slett utover forholdet jeg fikk til babyen..

Men disse plagene ja, jeg har fortsatt så vondt i magen etter ks at jeg ikke merker noe annet.. men klarer hvertfall å sove hele natta uten å tisse:) dere som har tatt ks, hvor lenge hadde dere vondt? Har dere vondt ennå? Blir så utålmodig!! Vil ikke ha vondt i såret så jeg kan fungere mer normalt nå!

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Jeg har masse melk men det er så vondt å amme, det blør og tårene spruter hver gang jeg legger han til. Fikk mannen til å kjøre rundt på 5 bensinstasjoner nå i natt for å se etter mme. Men ingen hadde. Godt butikken snart åpner. For her er vi på økedøgn og jeg orker ikke mer. For meg er det og en stor belastning. Går veldig utover forholdet. Syns det er superfint at du har pratet med noen og finnet ut at du ikke skal amme. Nå kan du kose deg med bebis uten å lide for å gi bebisen mat.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Bekkenløsningen går vel gradvis over, ellers så forsvinner vel resten sånn ca "over natten". Men det kommer jo nye plager så denne gangen vet jeg at ikke alt blir helt topp etterpå - det er et nytt kapittel som også er ganske tungt.
 
Jeg har masse melk men det er så vondt å amme, det blør og tårene spruter hver gang jeg legger han til. Fikk mannen til å kjøre rundt på 5 bensinstasjoner nå i natt for å se etter mme. Men ingen hadde. Godt butikken snart åpner. For her er vi på økedøgn og jeg orker ikke mer. For meg er det og en stor belastning. Går veldig utover forholdet. Syns det er superfint at du har pratet med noen og finnet ut at du ikke skal amme. Nå kan du kose deg med bebis uten å lide for å gi bebisen mat.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Nei uff da! Føler virkelig med deg!! Det var helt forferdelig! Er glad det er over, og jeg skjønner godt hvis du ikke orker mer! Føler at jeg fortsatt får den kontakten med babyen, for han ligger jo inntil og ser opp på meg:) håper du har fått tak i mme:)

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Mine plager forsvant med fødselen. :) Utenom bekkenløsning. Den er der enda litt hos meg.
 
Jeg håper veldig på at kvalmen som kommer etter hvert måltid/når jeg ikke spiser forsvinner etter fødsel, gleder meg så ubeskrivelig til å spise mat og nyte den igjen! Og at de verste pusteproblemene forsvinner, ja og at svimmelheten ikke er like intens lenger. Andre ting som kondis, anpustenhet og sånn regner jeg med det tar tid å "trene opp" igjen, men spise mat drømmer jeg om!!
 
De tingene du nevner forsvant hos meg umiddelbart ihvertfall :) Enklere å sove med flatere mage og ingen halsbrann når ikke babyen presser.

Lykke til med fødsel :) Håper du gjør samme erfaring som meg og alle plager forsvinner når fødselen er over :)
 
Noen som vet når magen trekker seg sammen?:p jeg tok ks, så ting tar kanskje litt lengre tid med det også..? Vil ha den bort nå!! Navlen står fortsatt ut så regner ikke med at den er trukket tilbake ennå..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
 
Her forsvant bekkenløsninga såogsi med en gang etter fødsel :) så deilig å endelig kunne snu seg rundt i senga uten å få vondt

Høres fantastisk ut :D jeg kan vel ikke si at jeg er hardt rammet av bekkenløsning, men keg sliter litt med at hele korsryggen stivner skikkelig, håper det forsvinner fort etter fødsel ;)
 
Noen som vet når magen trekker seg sammen?:p jeg tok ks, så ting tar kanskje litt lengre tid med det også..? Vil ha den bort nå!! Navlen står fortsatt ut så regner ikke med at den er trukket tilbake ennå..

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Livmoren er tilbake i vanlig størrelse etter ca 6 uker (eller den vil aldri bli like liten som før første gang man ble gravid da). Jeg synes magen min var ok etter 4-6 uker
 
Jeg syns ting har gått fort tilbake denne gangen, men det kan være fordi plagene i svangerskapet var så altoverskyggende. Har igjen endel vondt etter bekkenløsningen enda, særlig hvis jeg har gått mye. Har også mye slitenvondt i ryggen på kvelden, men det er helt naturlig etter å ha ligget på soffan nærmest pal i 9 mnd - da må muskulaturen trenes i å være oppreist igjen. Jeg har dessuten mye vondt i magen, den er ikke igang normalt etter 10 dager, iallefall. Sinnsyke knipsmerter. Håper det retter seg snart, for det tar litt av humøret.
Men det er jo utrolig godt å kunne røre seg, bøye seg, snu seg i senga.. :D
 
Back
Topp