når et egg dyrkes videre.

nøffenaff

Forelsket i forumet
jeg lurer litt på hvor langt egget er kommet når det er blitt dyrket i 6 dager?
etter sist uttak ble ett egg satt tilbake, de andre 4 befrukta eggene ble dyrket vidre. eggene ble hentet ut på en Mandag, de sa de dyrket de videre frem til Lørdag. Det ble ett befrukta egg på frys.
det er dette egget som nå skal til pers og snart skal settes inn.

jeg lurer derfor på hvor i utviklingen dette egget er?
hvor mange dager må jeg evt gå før det blir testdag?
har søkt litt rundt på nettet, men finner ikke noe eksakt svar som jeg forstår. for dette blir jo noe annet en et ferskforsøk.
håper noen her inne kan svare meg:)

Hmm.. ingen?:-/

Vil råde deg til å høre med de på klinikken, for er nok ikke så mange her som kan svare på dine spørsmål.
Test dato er normalt sett 14 dager etter eggløsning/innsett uansett, det vil mest sansynlig gå kortere tid før dette egget fester seg, enn på et egg som er dyrket to dager. Egg fester seg normalt 3-10 dager mener jeg å ha lest

Når det gjelder deling av egg så burde det finnes mye info på det, normalt sett så deler de seg vel en gang pr 24 time tror jeg. For normalt sett så blir eggene dyrket i 2 dager og da er eggene 4 delt. Så er bare å regne seg frem ;)

Men for å få et ordenlig svar på dine spørmål så vil jeg anbefale deg å ringe og spørre de

Vil råde deg til å høre med de på klinikken, for er nok ikke så mange her som kan svare på dine spørsmål.
Test dato er normalt sett 14 dager etter eggløsning/innsett uansett, det vil mest sansynlig gå kortere tid før dette egget fester seg, enn på et egg som er dyrket to dager. Egg fester seg normalt 3-10 dager mener jeg å ha lest

Når det gjelder deling av egg så burde det finnes mye info på det, normalt sett så deler de seg vel en gang pr 24 time tror jeg. For normalt sett så blir eggene dyrket i 2 dager og da er eggene 4 delt. Så er bare å regne seg frem ;)

Men for å få et ordenlig svar på dine spørmål så vil jeg anbefale deg å ringe og spørre de
Har uansett tenkt å spørre om det når vi skal til klinikken, men tenkte bare hvis noen her inne har satt inn et egg som har utviklet seg så lenge.. har aldri hatt fryseforsøk før. Så må spørre ;-)
Jo det står mye info om det rundt om på nettet, men klarte ikke finne noe om hvor lang tid man må ruge etterpå f.eks. :-)
For i mitt hode så tenker jeg at testdag blir noe tidligere en med et ferskforsøk, siden egget har utviklet seg i 6 dager mer. Da tenker jeg at testdag blir 8 dager etterpå.
Mulig dette blir feil, å at det går 14 dager uansett:-)

Her dyrket de et egg i flere dager også før de frøs det ned, men aner ikke utviklingen på det jeg heller.

Back
Topp