Når er termin?

Antronettesbaby

Betatt av forumet
Vi vet helt sikkert at vi ble gravide på nyttårsaften! Har kun hatt sex en gang siden forrige mens, da mannen jobber utenlands;) så vi er ganske sikre! Men første blødningsdag i Siste mens var 20 des.. Men unnfangelsen var nyttårsaften? Blir forvirra.. Kjenner ikke egen eggløsning heller, så vet ikke når den var. Noen som vet?

Hvis du bruker kalkulatoren fra babyverden kan du regne ut fra unnfangelse :) em vanlig syklus varer ca 28 dager, hvis man ikke vet, så går man ut i fra 28 dager :) dvs at du er 5 uker gravid i dag.. :) og termin 26 september :)

Enten kan det være at du har en kortere syklus enn vanlig (det har jeg, dag 10-12) eller så kan det være at sædcellene har overlevd noen dager til du hadde eggløsning :)

Husk at sædceller kan overleve ei god stund inni magen, så kan godt være du hadde EL noen dager etter?

Ja ifølge kalenderen skulle jeg ha el fem dager etter. Da har jeg regnet ut fra syklus på 28! Tok to tester nå på morgenen og det lyste 3+ mot meg;)

Mange som har kortere syklus enn 28 dager ;) ville gått ut i fra unnfangelse på nyttår :)

Takk da gjør jeg det! 5+1! Woop!

Back
Topp