når er siste luren ?

me84

Elsker forumet
 når legger de små seg for natten og når er siste lur i forhold til det ?

vi kommer alltid sjevt ut på kvelden da hun er trøtt og sovner rundt 7,8 men da er det ofte 1-2 timer siden hun har spist så hun våkner opp igjen 30 min-1 time etter hun er lagt og vil ha mat og er da og våken en stund før hun gjerne tar natt igjen i 9-10 tiden... føler hele kvelden går med til legging,opp og ned og mat og trøst...! :)

Gode råd ?

Hva med å gi henne mat før hun sovner i 7-8 tiden? Kan jo hende det hjelper?Her har mini begynnt å ta natta alt mellom 20-22 tiden. Men har det med å våkne ordentlig 1 gang på natta alt mellom kl 3-6...så er temmelig trøtt om dagen ja...

har prøvd det,men hun vil ikke ha mat før hun er ordentlig sulten og er for trøtt til å spise.

Her er det natt mellom 18 og 19 en gang. Da spiser hun gjerne rundt 18 og våkner mellom 21 og 23 for å spise igjen, så sover hun forhåpentligvis til det er morgen, men det er slett ikke hver natt :P

Men når sover de siste lur i forhold til når de legges for natten ?

Men når sover de siste lur i forhold til når de legges for natten ?

Her justerer jeg leggetidspunktet etter siste luren, og ikke motsatt. Jeg legger ham som regel 1,5-2 timer etter siste luren, og da er klokka som regel mellom 19 og 20. Noen ganger litt før, og noen ganger litt senere.

Prøver å få lakt ham rundt 8-9 tiden og siste luren er vell runt 4-5 da sover han ca til 6-7 tiden =))

Vår lillemann tar kveld mellom kl 20-21, han tar siste luren sin ca rundt kl16 og sover til ca 17 eller 18 er vi heldig :-) Så er han gjerne våken et par timer før han tar natt, å da bader vi han, tilbyr han flaske så ofte så mulig (med litt grøt i) sang, kos, pysj å så sovner han å tar natt frem til kl 24 så mating, sover til rundt 3 (da kan han finne på å våkne skikkelig) neste gang kl 6 så er d morgen fra 7-8.
Ser frem til den dagen han tar kveld rundt 20 å sover til kl 7-8 ;-)

Jeg gjør som Lykkeliky og justerer legging etter sist lur. I det siste har siste lur som regel vært ferdig mellom 16.30 og 17 og så er det natt mellom 18 og 19 :)

Her tar snuppa kveld mellom 20.30 og 21.30. Siste luren er ca 17.00 og varer 30-45 min. Hun er som regel trøtt rundt 19-tiden, hvis hun sovner da får hun max 10 min, sover hun lengre enn det blir det sent før hun tar kveld...

Back
Topp