Når er neste kontroll?

Gizom

Gift med forumet
Juli13-jentene
VIP
Noen som vet når neste kontroll hos lege eller jordmor? Etter ul tror jeg at jeg vil til jordmor men når skal jeg be om det?

Dette er det NHI anbefaler:

Uke 8-12,18(ul),24,28,32,36,38,40,(41-42)

Man må vel ordne med timene sjøl? :-)

æ va uke 10 til jm og skal tbake uke 17 ca å så e d ul 18+5..så var jeg til legen ca uke 14...så d e væll stor forskjell på plassen man bor.....men synes d hørtes lenge ut fra uke 10-12 å helt til uke 24!!!

Jeg trodde ikke det var noen kontroll (bortsett fra ordinær ultralyd) mellom uke 10-12 og uke 24, men da jeg ringte jordmorsenteret ville de ha meg inn i uke 16-17. Dette er noe nytt de har begynt med her på strøket, så jeg vil tro dette varierer fra sted til sted. Jeg tror man bare må ringe og spørre hvordan det er der man bor.

Jeg har vært til første kontroll, og skal på OUL 4/2 så da kan jeg bestille time ca 6 uker etter den da? Må jo innom legen pga sykemeldingen i starten av mars, men hun tar jo ingen andre kontroller...

Her i min kommune er det
uke 8-12
uke 16
uke 18-20 Ultralyd
uke 24
uke 28
uke 32
uke 38
uke 39-40
uke 41

Jeg skal til jm i uke 16 :) Det gjør de her jeg bor. Var hos legen i uke 11. Ville gjerne gått oftere jeg da for å høre på hjerteslagene:)

Jeg var på kontroll hos jordmor i uke 12 og skal dit nå igjen i uke 17 (mandag). Har hatt en legetime i mellomtiden.

Sendte en mail til jormorden vår og spurte om jeg kunne få neste kontroll hos henne. Fikk time 20/2 er da 20+6, helt topp at jeg slapp å vente til 24 uker, har noen tanker jeg har lyst å dele med henne så det blir godt!

Jeg skal til jm på kontroll i neste uke. Her jeg bor er det vanlig med kontroll hos jm i uke 16 ca om du ønsker det. Første ktr må tas hos legen. Så oul og så ingen kontroll før uke 24.

skal til JM i uke 24.. så slutten av mars..ville no ikke se meg før den tid.. men må nok flytte den..er jo midt i påsken..da er jeg ikke i Norge ;)

Back
Topp