Når er neste kontroll?

msImp

Flørter med forumet
Er så sikker på at legen sa til meg at jeg skulle til jordmor i uke 14 å ha min neste kontroll. Lytte etter hjertelyden osv... Men har ikke fått noe innkalling :S
er det seinere kanskje?

Jeg har idag vært i kontakt med nærmeste helsestasjon for kontroll hos jordmor. Fastlegen min ønsket at jeg skulle ha denne i uke 16, men her kaller ikke helsestasjoner inn. Man må kontakte de selv.

Jøss! hvis det er slik burde jeg jo blitt informert om det :S

Ja det syntes jeg virkelig de burde gjort. Dette fikk jeg jo god beskjed om på første svangerskapskontroll av legen min, og at hun anbefalte de som var førstegangs å gå dit.

Nå kan det jo henne kommunen din har anen ordning på det. Men det er bare å ta kontakt med de for sikkerhetsskyld.

Jeg måtte vertfall ta kontakt med jordmor selv.. 
Dårlig gjort av legen å ikke opplyse deg om det da.. 

Den legen min altså... svarte... skal ringe å høre, forundrer meg ikke om det stemmer at jeg må skaffe jordmor selv.

Jeg måtte ta kontakt med jordmor/helsestasjonen selv for å få time hos jordmora jeg ja. Slik var det også ved mine forrige svangerskap. Fikk heller ikke noe info om dette fra min nåværende lege, men visste heldigvis om det fra før av.
Legen min mente jeg ikke skulle ha noen flere kontroller før ordinær UL, men helsesekretæren satte meg opp i uke 14 heldigvis. 

Har time førstkommende mandag, da er jeg 14+1.

msImp skrev:
Den legen min altså... svarte... skal ringe å høre, forundrer meg ikke om det stemmer at jeg må skaffe jordmor selv.

Huff, mange rare leger altså.
Håper du får skaffet time hos jordmor, jeg synes alt er så mye mer koselig der enn hos legen

i Tromsø må man også bestille time selv hos jordmorsenteret. Hadde legetime i uke 9 og jordmortime i uke 17 så det er endel uker mellom hver time!

*TryllTryll* skrev:
Jeg måtte vertfall ta kontakt med jordmor selv.. 
Dårlig gjort av legen å ikke opplyse deg om det da.. 

ring helsestasjonen og bestill jordmor time selv :)
det må i alle fall vi her.

Jeg må også bestille time med jordmor selv. Var hos legen i uke 10 og fikk beskjed om at første jordmortimen først skulle være i uke 24..

Jeg fikk beskjed om at jordmora her jeg bor ønsker gravide inn rundt timen for ord.ul. 
Jeg har værtt ho legen to ganger allerede pga litt stress og diverse som har skjedd den siste tiden. Har vært på en UL hos legen min, og skal tilbake nå på mandag, da jeg 12+3 :) 
Heldigvis har tiden fram til nå gått ganske fort for min del, og håpe det fortsetter slik, da det er 6 uker å vente på ord.ul etter mandagen :p 

Ja, da hadde dere jo rett at jeg måtte ordne slik selv :P
Var ikke sånn da jeg bodde i småbyen, men der var jo alt luksus :p
Jordmortime er bestilt den 28 mars :D gleder meg!
Syntes virkelig at legene kunne informert meg om dette på første kontroll.

Back
Topp