Når er man moden?

exene

Glad i forumet
Er det når livmorhalstappen har flatet seg helt ut eller er det når åpningen er påbegynt?

Tja si det.. Begynner du også og bli utålmodig...

Vet ikke helt..men var på kontroll i går..hadde da 1-2 cm åpning,men ikke helt avflata livmorhals..Jordmor sa jeg var ganske moden,men ikke helt:p

eg hadde 3 cm åpning og kje heilt avflatet livmorhals sist..va kje heilt moden..

Jeg hadde 1-2 cm åpning og helt avflatet livmorhals og fikk beskjed om at jeg er moden [:)]

Takk for svar:-) he he jeger ikke direkte utålmodig men fikk undersøkt livmorhalstappen i går og den var helt utflatet og glatt men ingen åpning. Legen sa ikke noe om at jeg var moden men var veldig fornøyd så jeg tolker det egentlig som at jeg ER moden:-) ville bare høre hva dere andre har fått beskjed om;-)

Er det vanlig å bli undersøkt for dette hos jordmor/lege på slutten, eller har dere bedt om det? Kjenner de bare på livmortappen da??
Neste gang jeg skal til jordmor er jeg 38+3. Når ble dere undersøkt for "modenhet"?

e ingen som har sjekka d på mæ i d hele tatt..
å d e uaktuelt at legen sjekke d neste uka når æ ska dit![:D]
han har æ hadd i så mange år, så han blir litt for "nær" liksom...

skal ikkje tbake t JM før 23 april å d e dagen før termin...
krysse fingran førr at d e blidd baby t da!

ORIGINAL: Fuzzy_

Er det vanlig å bli undersøkt for dette hos jordmor/lege på slutten, eller har dere bedt om det? Kjenner de bare på livmortappen da??
Neste gang jeg skal til jordmor er jeg 38+3. Når ble dere undersøkt for "modenhet"?

Jeg ble ikke undersøkt vaginalt før jeg var i fødsel sist.. Nevnte det vel for jm, men hun ville helst vente til det skjedde naturlig så hun ikke framprovoserte noe.. Jmene er nok litt forskjellige sånn sett ja..

Ang modenhet vet jeg ikke, men høres jo fornuftig ut det du sier[:)]

ORIGINAL: Fuzzy_

Skulle bare til vanlig kontroll og tror ikke jordmor hadde gjort noe viss ikke jeg spurte om det. Også tror ikke jeg de stripper før man har passert termin. Vet ikke hvordan det fungerer andre steder, men er vertfall sånn her. Jeg var to dager på overtid når hun sjekket [:)] Kjente om livmorhalsen var avflatet og om jeg hadde noe åpning. Men de kan sikkert sjekke om du er moden da, skader vertfall ikke å spørre [:)]

Jeg vet ikke hvordan rutinene er siden dette er min første men jeg har hatt vekst estimering av babyen nesten hver mnd pga helsetilstander hos meg. Den siste estimeringen viste lite fostervann og litt stor mage hos babyen så legen ville ha meg inn igjen en uke etter for ny UL. Da ville han i tillegg undersøke livmorhalstappen fordi babyen ifølge ny UL hadde vokst 600 (!!!!!)g på bare en uke! Fra 3600-4200g. Da var livmorhalstappen helt utflatet og myk og legen var veldig fornøyd så jeg har et håp om at hun kommer snart hvis hun fortsetter å vokse i det tempoet når jeg enda har en uke igjen til termin og evt gå to uker over:-S

Back
Topp