Når er man i uke 12?

Toru

Flørter med forumet
Er man i uke 12 når man er 11+1? 11 fullgåtte uker pluss en dag? Eller er de magiske 12 11+6?

er vel 11+1 for da er man i svangerskapsuke 12, 12+0 da er man inne i svangerskapsuke 13. Det er slik jeg tolker det :D

Hmm... Den diskusjonen har vi hatt her hjemme også. Og vi blir liksom ikke helt enige om saken. Jeg mener at det er en grunn til man sier uke 11+ 2, men sambo mener at er man i uke 12 (altså i 12. uke), så er man i uke 12. Men jeg aner ikke når man egentlig er i uke 12. Gleder meg til å se om noen vet det her ;)

Dette lurer j på å....på den appen j har står d at j er i svangerskapsuke 12 (11+4) altså er i uke 12, 11 uker og 4 dager har gått....men har jo ikke passert den magiske grensa på 12 uker da egentlig....

Samme her.. Lurer på hva som er riktig.. Jeg trodde egentlig at 12 uker var neste uke når jeg er 12+0 men...

Ja jeg tør ikke å slippe jubelen løs før på tirsdag da jeg er 12+0...(men i uke 13, så litt forvirrende!)

Jeg er usikker på når jeg skal slippe jubelen løs. Har fått to forskjellige datoer. Den ene er mensen datoen min som er nå på tirsdag, og den andre er av gynekologen som mente jeg ikke var så langt kommet og satte meg 4 dager tilbake. Uansett så skal jeg på privat ultralyd på tirsdag og satser på en bedre dato da :)

Jeg kommer ikke til og roe meg før 12 fullgåtte uker:)
Mener at når man er 11+2 er man inne i uke 12 men ikke fullført og derfor ikke over den kritiske fasen:)

Det er 12 fullgåtte uker som er den magiske grensen, selv om du strengt tatt sier at du er i uke 12 en uke før. 11+0 - 11+6 er uke 12, men risikoen for abort avtar når du passerer 12+0 og da er i uke 13.

Jeg tenker at man er 12 uker når man er 12+0. Da har man jo gått gravid i 12 uker :-)

Back
Topp