Når er man "for gammel"?

arkadia

Blir kjent med forumet
Hei :)
Jeg er bare nysgjerrig på hva "dere der ute" synes er for gammelt når det gjelder å få sin førstefødte?
Er nå 30 og har gått i 9 mnd uten p-piller. De 7 første gikk jeg uten menstruasjon, fikk den da ganske kraftig også gikk det 2 måneder før den nå har kommet igjen. Er det noen som vet om dette er "vanlig"? Eller burde jeg utredes?
Vell, er veldig spent på om det blir noe baby på oss. Klokka tikker jo [:o]
Er det noen som vil krysse fingrene for oss, så blir jeg glad for det [:)]
 
Er ikke forseint enda nei. P-pille bruk er noe herk fo kroppen. Jeg hadde ikke mens på et år jeg da jeg slutta med pilla for 17 år siden. Jeg har bare brukt vanlig spiral siden. (Når jeg har hatt prevansjon vel og merke)
Begynner å bli litt bekymra for hva jeg skal anbefale dattra mi. HJELP.
Må jo være føre var. Hun blir jo 16 i år, selv om det er lenge til, så er hun sammen med jevaldrende som har debutert.
Men jeg håper for din del at du kommer igang med skikkelige sykluser så det snart blir en liten en på deg.

Lykketil..... (Og du har lenge igjen til du er for gammel[;)])
 
Ønsker deg velkommen hit til oss,
og ønsker deg LYKKE til med prøvinga!

Jeg blir 32 å skal ha min nr to, jeg føler meg ikke for gammel.
Å tanken om en nr tre er heller ikke helt fremmen for meg,
syns du er i en fin & moden alder!

Lykke masse til [:D]

Klem fra kathrine
 
hei rka!!

vil bare si at for det første er du ikke for gammel. i dag venter MANGE til de er over 30 med å få barn.

jeg slutta med ppiller etter 7 års sammenhengende bruk i januar for 1 år siden. jeg hadde ureg. mens. det gikk 5 uker og 8 uker osv mellom hver mens... jeg er gravid nå i 19 uke og oppdaga det først i uke 8... fordi det ik va unormalt at jeg var uten mens ..
slapp av;) selv om systemet ik er regelmessig kan man bli gravid.
 
Tusen takk for all støtte og gode svar dere
Må vell bare smøre meg med tålmodighet og satse på mer sengekos
 
Jeg er også "gammel" (blir 32 år i april), men jeg føler meg ikke gamml i det hele tatt![:D] Jeg håper vi får vårt første barn før jeg fyller 33 år![:D] Jeg har i grunnen ikke vært helt klar for å få barn før de siste 2 åra, men nå er en spire svært etterlengta.
 
Hei jeg fikk en datter 2 Januar  ho er mitt første barn og jeg er 72 modell.Jeg synes ikke du er for gammel  gled deg det er [:)]det beste som har hent meg. lykke til
 
Jeg var 4 dager 34 år gammel da Vetle kom. [:D] min første, men er ikke fremmed for at det kanskje kan komme en til. Men skal være ferdig før 40 synes jeg.. Men jeg føler meg ikke "gammel"! Hadde et kjempeflott svangerskap, ingen plager, og fødselen var unna på 7 timer. Tror det er veldig viktig hvordan KROPPEN din er, om den kjennes "opplagt" ut, på en måte.. [8D] er helsa god, så er det ingenting i veien for å føde når du er i 30-årene, mener da jeg. Det er nok veldig individuelt.
 
Ikke for å være negativ, men mine foreldre var 38 og 45 da de fikk meg, og brødrene mine er 11 og 13 år eldre enn meg så jeg har på en måte vært enebarn, og det har vært Dødskjipt!!! Det Eneste positive er at jeg har hatt det bra økonomisk, siden foreldrene mine fikk meg så sent i livet. Men har bestemt meg for at mine barn skal Aldri få "gamle" foreldre. Håper ikke jeg provoserer noen ved å si dette, snakker bare ut i fra egene opplevelser.. En annen ting er jo når man ikke KAN få barn, og plutselig blir gravid sent..
 
Jeg synes ikke du er for gammel.
 
Dessuten; det er ikke alle som er så heldig at de kan bestemme seg fr at "nå vil jeg bli gravid", også bli det med en gang. Mange må dessverre prøve veldig lenge, og tiden går.
 
Synes det er teit å si at man burde være ferdig til man er 40 år, hva med de som ikke planlegger å bli så sene, men om rett og slett ikke får det til før?
 
Lag barn når dere er klar for det,og drit i hva folk mener [:)]
 
Jeg synes heller ikke 30 år er gammelt.
Selv ble jeg gravid med riktig bruk av p-piller da jeg var 21 år.
Hadde dette ikke skjedd, hadde jeg nok ventet iallefall i 4-5 år tid å få barn.
Men for all del, det har gått bra da. Var 29 år da vi fikk nr.2.
Og vil rekke å bli 31 år før nr. 3 kommer, men da der det stopp[:D]
Lykke til med prøvingen, og ikke la deg presse...
Hva andre mener, er deres problem. Jeg synes det viktigste er å få barn når man selv er klar!!!
 
Eg er 33 år, han er 24 år, og me blir ikkje gravide, er eg for gammel ?
 
Jeg er 31 år og gravid med vårt første barn. Føler meg ikke for gammel. Men fikk endel hint fra foreldre - særlig mor - om at tiden gikk, at det begynte å haste at jeg snart var for gammel etc. Hun viste ikke at vi da prøvde, og hadde prøvd en stund. All hennes (sikkert velmenede) "masing" gjorde meg stressa og lei, men da vi kom på utredning på fertilitetsklinikken og jeg uttrykte dette overfor legen sa hun at det var ingen grunn til å være stresset, jeg hadde fortsatt god tid på meg. Det var godt å høre.
 
Når folk sier at de synes det er ille at noen blir foreldre i 30+ alderen blir jeg litt provosert og lei meg. Har flere ganger sittet i lunsjen på jobb og hørt folk lire av seg hvor uansvarlig det er å få barn når man er over 30, hvor dårlig gjort det er overfor barnet osv. Da har jeg hatt lyst til å fortelle dem at det ikke alltid er selvvalgt at man ikke blir gravid tidligere. Mange får det rett og slett ikke til, selvom de ønsker det av hele sitt hjerte.
 
Jeg var 29 år da jeg fikk mitt første barn, han ble født i slutten av oktober og jeg ble 30 år i slutten av januar. Har lyst på en til, men vil ikke vente så altfor lenge før jeg blir gravid igjen.
 
En venninne av meg fikk nr da hun var 38 og nr da hun var 40.
Uten noen som helst "hjelp" annet enn fra mannen selvsagt![:D]
 
Jeg er 33 år, og rekker å bli 34 før vi får vårt første barn. Håper å være ferdig med barn før jeg fyller 40, men vi får se... Begge svigerinnene mine har fått sine når de har vært mellom 35 og 40 år, og de er flotte, flinke mødre, så jeg synes ikke det er for sent!
 
Heisann.
Ikke tenk på at du er for gammel, jeg var 33 da første jente kom, nå 12 mnd etter (og 34 år) skal vi ha nummer to.
Så lenge du er i form og har humøret med så stå på. Ha tålmodighet og ikke stress dette her. Det skjer når det skjer.
 
Lykke til og nyt livet!!
[:)][:)]
 
min mamma var 32 da jeg ble født,34 da lillesøster kom og 36 da tvillingene kom... å hun er fantastisk!!!!!  selvfølgelig så skulle alle mødre vært på ens egen alder tror man gjennom tenårene... men man skjønner etterhvert som man blir større at mammaene er så bra som de kan være i den alderen de er i....

LYKKE TIL!!!! 
 
Back
Topp