Når er man for gammel til å få barn?

Personlig så vil jeg vel ikke bli gravid etter jeg er ferdig med 30-årene.

Personlig er løpet kjørt ved 35 år (har 2 og ville ikke fått nr 3 så lenge etterpå )
Barnløs, ville jeg tenk at grensen min var 35-40 (som er lett å uttale seg om når man fikk barn før fylte 30 ;) - har full respekt for de som tenker/velger annerledes enn meg!)

Syns det kommer litt an på hver enkelt, men syns at dersom man er over 45 bør man tenke seg veldig om.

Hadde jeg ikke blitt gravid med lille U når jeg gjorde hadde vi stoppet prøvingen da jeg har satt min personlige grense på 40 år.
Han kom en måned før jeg ble 40.

Vanskelig å si, en ting å planlegge en annen ting om det skjer tenker jeg

Vanskelig å si. Men jeg tenker at for min del vil grensa være på 35. Rett og slett fordi jeg ikke vil være altfor ganmel når de vanskelige 20-årene slår til blant annet.

For meg er grensa 35 :) Har hele tiden sagt at hvis lille er enebarn når han er 10, så blir det ikke fler :)

Ellers tenker jeg rundt 38 er seint...

Har alltid hatt et ønske om å få de barna jeg skal ha før jeg ble 30. Jeg fikk nr 3 et par måneder før jeg ble 31. Veldig fornøyd med det, men om jeg hadde vært singel og ikke hatt barn så hadde jeg nok ønsket barn uansett, lett å si feks maks 40 år nå, men jeg vet egentlig ikke.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke skal ha barn etter fylte 30, men det har like mye med alder på hun jeg har fra før å gjøre som min egen alder.

Jeg har egentlig ikke tenkt over det, men for min del så kjenner jeg at jeg er nesten 10 år eldre enn sist jeg hadde baby i hus. Så bortsett fra at jeg ikke ønsker flere barn så ville jeg nok satt en grense på 35 hos meg selv.

40-42, men min grense går på 35 grunnet mye smerter i kroppen, som kommer til å blir verre!

Svigers var 44 og 46 (naturlig uhell :o ). Det hadde ikke vært meg for å si det sånn :p
Mine foreldre var 39 og 44. Pappa som var eldst var aldri "for gammel", men det var min mor, og det preget oppveksten min mye...
Jeg for min del sier nei etter fylte 35.
Men det her er jo så individuelt :)

Jeg har egentlig aldri hatt noen grense.. Men kjenner nå i en alder av 35 at jeg ikke vil igang med en ny babyperiode. Er veldig glad ungene her begynner å bli såpass store som de er :-P

Samboer ville egentlig ikke ha barn etter fylte 30, men han var 33 (34 et halvt år senere samme år) og 36 (ble 37 noen mnd senere samme år)

Det kommer veldig an på helsen synes jeg. Ang at det er forsvarlig å bære fram et barn og ta seg av det. Hvis man har god helse så tenker jeg grensen går når kvaliteten på eggene er dårlig. Og så må man tenke hvor gammel man er når barna er ungdommer.

Pappa og stemor fikk lillebror da de var 41 og 43 :) etter min mening så er grensa 45 :)

Personlig har jeg satt en grense på 30 for meg selv, mye pga at jeg fikk første da jeg var 19 og vil ikke ha for stor avstand... Syns også det er greit å være "ung" mamma :) når det gjelder menn tenker jeg ikke noe spess grense egentlig men 40 åra er vel kanskje et greit sted å stoppe produksjonen :p

Min grense er 35 år. Fikk nr 3 når jeg var 32 og kjenner nå at det er godt å være ferdig med svangerskap.

Back
Topp