Når er kontroll nr. 2?

MissDolly

Glad i forumet
Oktoberskatter 2014
Var jo på første time allerede 8+0, da legen min skulle være borte hele januar. Får ikke time til ordinær UL før i uke 19 en gang, men var jo på tidlig UL i uke 12. Burde jeg bestilt time hos legen før jeg skal på ordinær UL? Har jo ikke fått fyllt ut blodprøvesvarene på helsekortet enda + div andre ting.

Vet ikke hva som er vanlig jeg :P Moren min ble overraska over at jeg ikke skulle innom legen i det hele tatt mellom uke 8 og 24, men er jo en stund siden hun fikk barn nå ;P Hun hadde gått en gang i mnd.

Det er visst ikke vanlig lenger det med kontroll en gang i måneden. Men jeg gjorde det sist, følte at det var betryggende å være i jevnlig kontakt med lege og jordmor. Denne gangen skulle jeg egentlig ikke på kontroll før ut i uke 17 fordi jordmor hadde så mye å gjøre, det synes jeg ble for lenge- så fikk en time til lege nå i uke 14. akkurat som jeg var i sist svangerskap. Så for meg blir ordinær ul den 4. kontrollen. Jeg er litt stressa person, redd for at noe skal være galt osv, så trenger de kontrollene. For andre er det ikke sikkert de har behov for det. Så kommer det vel sikkert litt an på legen/jordmoren din også.. :) 
Det er ihvertfall ikke noe som sier at du MÅ på enda en kontroll før UL. 

det vanlige er vel mellom 9-12 for kontroll 1
ul i uke 17-19 er kontroll 2
så tilbake til legen ca i uke 24 som kontroll 3...

men så har vi jo noen leger som tar en inn oftere.. jeg har vært 2 ganger hos lege og 1 gang hos jordmor, skal til lege igjen den 14.. og så har jeg ul 5/3...  pluss at jeg var til ul da jeg var 7+4
Han syns vel det er hyggelig med "friske" pasienter 

Jeg hadde første kontroll hos legen i uke 9, da bare snakket vi og så den lille på ul og jeg fikk papirer om blodprøver som jeg skal ta nå til uka. Å han ordnet så jeg skulle få jordmor time her ute. Men jeg skal ikke tilbake til han før i uke 28 sa han. Så neste kontroll er hos jordmoren i uke 14. Så er det vel ordinær ul etter det :) men aner ikke hva som er normalt :)

Er inne en gang i mnd jeg.

Back
Topp