Stine_marie
Venter nr. 1 :)
Hei. Jeg er 24+1 i dag, bare lurer på når første vekstestimering er? Har dere allerede gjort dette? Hva går det egentlig ut på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei. Jeg er 24+1 i dag, bare lurer på når første vekstestimering er? Har dere allerede gjort dette? Hva går det egentlig ut på?
Er ikke alle som får det i svangerskapet. Det skal ligge ting bak som tilsier at det er nødvendig. Sist hadde jeg det pga svangerskapsdiabetes. Denne gangen får jeg det i forbindelse med at det ikke er så lenge siden jeg hadde en vektoperasjon. Jeg skal på hjerte- og vekstkontroll første uken i juli. De som skal og trenger dette, får det som regel fra uke 24 og utover
Dette er ikke noe man i utgangspunktet skal ha eller får,så fremt det er grunner til at en skal bli fulgt opp videre med ul etter den ordinære.(vet andre grunner som sv.skapsdiabetes f.eks)
Her skal jeg ha det pga morkaken låg lenger ned enn ønsket og for og sjekke vekst i fht hvordan de andre har vært når de ble født og i forhold til hvilken uke de kom i osv.....
Ok, tusen takk for svar Er ikke sikkert jeg i det hele tatt skal ha dette jeg da, men kan jo for sikkerhetsskyld høre med lege/jordmor neste gang jeg er der
Jeg har et symfysemål som er høyt over den grønne streken samt at jeg har mange med trangt bekken i familien, så jeg skal på vekstkontroll i slutten av svangerskapet om det fortsetter å være høyt. Ellers så er det vel ikke normalt nei.