Når er første skoledag hos dere ?

18. august :)
 
Dere som starter midt i uka; når er planleggingsdagene?
Jeg mener, rart at skolen starter opp på torsdager...
Planleggingsdag mandag og tirsdag. Skolestart onsdag. På dagen for alle trinn bortsett fra 1. Klasse som har oppstart på kvelden. Men ordentlige skoledager før førsteklasse er torsdag og fredag. Greit med kort uke i begynnelsen :)
 
Her starter dem 22 august. Har hatt ferie siden 15 juni så synest det begynner å bli påtide å begynde på igjen nå ja!
 
Planleggingsdag mandag og tirsdag. Skolestart onsdag. På dagen for alle trinn bortsett fra 1. Klasse som har oppstart på kvelden. Men ordentlige skoledager før førsteklasse er torsdag og fredag. Greit med kort uke i begynnelsen :)
Mandag og tirsdag
Det varierer det ja, har jo også med hvor lange ferier de har resten av året for antallet dager i året skal gå opp, men forskjeller mellom kommunene vil det være.

Bhg hos oss har p-dag 17. August.
Sfo har 17-18-19.
Skolen vet jeg ikke, regner med de driver planlegging, men oppgitte planleggingsdager på skoleplanen har de ikke i august. De opplyser bare om de som er etter at skolen har startet. Er det ikke fem i året eller noe sånn, (disse inneklemte dagene, og sånn)
I bhg her er det sommerbhg mandag 15, pldag tirsdag og onsdag, oppstart torsdag.. Skolestart er også torsdag!
Her pleier det å være oppstart på mandager, men noen år er det midt i uka! Jeg liker det dårlig mtp tilvenningen...
Her er det planleggingsdager mandag, tirsdag og onsdag. Skole på torsdag så har barnehagen planleggingsdag fredag den 19!!!
Godt de legger dagene på samme uke :p hihi

Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?
 
Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?

Tror det er fem til sammen, ofte en dag mellom inneklemte dager :)
 
Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?

Faktisk oppgir de ikke planleggingsdager i årets skolerute, bare en "fridag for elevene"
Men andre januar (om ikke det er i helga) og inneklemt fredag etter kristihimmelfartsdag er fast planleggingsdag de aller fleste steder, er det ikke?

https://www.sula.kommune.no/Handlers/fh.ashx?MId1=115&FilId=2267

Antar i aller høyeste grad at de driver planlegging.
Sikkert tre nå, andre januar og den 26.5 som jeg antar er fredag etter himmelspretten? For det er vel fem i året som det skal være.

Bhg har altså en nå 17,8, den er kommunalt styrt, men vi har privat bhg så noen av deres planleggingsdager er ikke kommunale. De pleier ha en i vinterferien og en i høstferien. De har 17.8, 10.10, 2.1, 22.2 og 26.5
 
Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?
De har 5 tio sammen i løpet av året
 
Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?

De har disse to i august, en i november, en 2. Januar, en 17. Mars og en 26. Mai.. Men dette er i bhgen til mini, hva de har på skolen vet jeg ikke :)
 
Faktisk oppgir de ikke planleggingsdager i årets skolerute, bare en "fridag for elevene"
Men andre januar (om ikke det er i helga) og inneklemt fredag etter kristihimmelfartsdag er fast planleggingsdag de aller fleste steder, er det ikke?

https://www.sula.kommune.no/Handlers/fh.ashx?MId1=115&FilId=2267

Antar i aller høyeste grad at de driver planlegging.
Sikkert tre nå, andre januar og den 26.5 som jeg antar er fredag etter himmelspretten? For det er vel fem i året som det skal være.

Bhg har altså en nå 17,8, den er kommunalt styrt, men vi har privat bhg så noen av deres planleggingsdager er ikke kommunale. De pleier ha en i vinterferien og en i høstferien. De har 17.8, 10.10, 2.1, 22.2 og 26.5
Her er det en i slutten av januar nå, kommunen flyttet den i fjor. Mye bedre å ha jobbet litt etter jul før en p-dag. Man rekker å komme i jobbemodus etter juleferien :p
Og så er det dagen etter Kristi himmelfartsdag ja. Den blir ofte jobbet inn på kveldstid enten i forkant eller etterkant.

Ser av skoleruta her at kommunen har satt 3 dager (17,18 og 19) og skolen skal sette tre dager selv. Derfor har sikkert min samboers skole 4 nå i august.

1470523360047.jpg
 
Første skoledag er 15 august :D da er hun 1 klassing og det blir så rart, spennende og samtidig deilig syns jeg:p at vi endelig har skolebarn I hus :)
 
Her har skolen altså 4 p-dager i august, og 2 etter jul. Sfo har også p-dager sammen med skolen.
Dagene er også slått sammen med bhg sine dager sånn at det ikke blir for mange dager for foreldre å ta ut fri.
Bhg har en dag i oktober/november da, da har skolen elevens fridag, så det passer også.

Hvor mange dager ellers i året har deres skoler p-dager når de "bare" har 2 nå?
Her samkjører også barnehager, skole og SFO. Både i kommunen jeg bor i, der jeg jobbet før og der jeg jobber nå. Det er totalt 5.

Jeg jobber i bhg og det hadde vært kjipt om vi ikke hadde hatt planleggingsdager litt spredt utover, spesielt å ikke ha en utpå våren. Har dagen etter kr.himmelfartsdag for det er en inneklemt fredag.
 
Back
Topp