Når er det vanlig?

Hannah`s Mamma

Elsker forumet
At barna kan si sitt eget navn?

Har ei tulle på 1,5år som sier navnet sitt veldig klart og tydelig [:)] Og har tenkt med meg selv at er ikke det tidlig??

mi har gjort det siden hun var 1!! klart å tydelig[:)]

stooolt mamma da ja[:)][:D]

heter hun Ida vil nok det være mer normalt enn om hun het cassandra.

Hehe! Det kommer nok an på navnet!

Jenta mi er 2 år, og sier sitt eget navn men ikke rent. Hun bytter hun R med N, men skjønner jo hva hun sier. Dattera til kusina mi heter Hannah, og det sier hun null problem.

Det er nok veldig individuelt, her kunne snuppa prate ordentlig når ho var to år[;)]

ORIGINAL: Labambie

Hehe! Det kommer nok an på navnet!

Jenta mi er 2 år, og sier sitt eget navn men ikke rent. Hun bytter hun R med N, men skjønner jo hva hun sier. Dattera til kusina mi heter Hannah, og det sier hun null problem.

Og hvor gammel er hun?

Regner med at hun heter Hannah? Det heter min datter også, og hun sa navnet sitt klart og tydelig omtrent rundt samme alder.

Hannah er et ganske lett navn å si, sånn munnmotorisk sett. Jeg er ikke helt sikker på når storebror sa sitt navn, men det var ganske sent. Minstemann sier ikke sitt navn enda.

ORIGINAL: Hannah`s mamma

Har hun bare fått et "lett" navn eller er hun tidlig?

midu tenkte på?
Navnet ervel sånn middels vansklig... men hun er tidlig ute med språk... sier setninger med 4 ord i å er like gammel som di nå[:)] Gjentar ALT vi sier[:D] hehe

ORIGINAL: snuppa08

ORIGINAL: Hannah`s mamma

Har hun bare fått et "lett" navn eller er hun tidlig?

midu tenkte på?
Navnet ervel sånn middels vansklig... men hun er tidlig ute med språk... sier setninger med 4 ord i å er like gammel som di nå[:)] Gjentar ALT vi sier[:D] hehe

Nei tenkte på mi prinsesse [:)] Kanskje det er et lett navn men synes hun er flink jeg [;)]

Mine har begynt å si navnene sine nå i jula (de er 21mnder). Ikke perfekt, men skjønner godt hva de sier. De har litt vanskelige navn.
Aner ikke hva som er vanlig, men det avhenger jo veldig på navnet også.

Jenta vår sa navnet sitt da hun var litt over året. Men hun har et lett navn da [:)]
Gutten vår er nå 15 mnd, og ikke i nærheten av å si navnet sitt. Jeg har hørt at han kaller seg Bi ved et par anledninger, så han er jo inne på noe [;)]

Jeg vet ikke hva som er vanlig, men synes du har all grunn til å være stolt av flinke jenta di[:D]

Min gutt er straks 1,5 år og kan ikke si navnet sitt, han sier ikke så mye annet heller i grunn (hvertfall ikke som vi forstår, he he) En gutt i barnehagen som er like gammel, kan derimot si navnet hans, (altså navnet til min gutt) jeg ble veldig imponert [:)]

jenta mi har to navn, litt vanskelige, men sier bare det første navnet to ganger...men hun sier navna på andre barn klart som vi har julkekort av.. jenta mi er 17 mndr..

jeg har ei som startet sent med å snakke...Og hun sa vel ikke navnet sitt før hun var 2.5 år[:)] Og hun heter Heidi[:)]

Back
Topp