Når er det vanlig

mamihe

Gift med forumet
Sommerfuglene <3
å gå til jordmor?? Jeg ringte etter jeg hadde vært hos legen i uke 9, og de skulle sette meg opp så jeg fikk time senere. Men jeg har ikke hørt noe enda! Bør jeg ringe å høre? Eller er det fortsatt tidlig når jeg nå er 16 uker på onsdag?

Jeg skal ikke før i slutten av august- hun mente det ikke var nødvendig før siden jeg har vært så mye på sykehus pga hyperemesis.

Men andre venninder har vært alt i fra uke 11-17 første gang tror jeg.

Varierer nok veldig. Her i Bergen fikk jeg beskjed av helsestasjonen å komme i uke 20 for førstegangsgravide & uke 24 andre gang!
Men tror man slipper til tidligere mange andre steder!

Fikk beskjed om å bestille ny legetime i uke 24. Tror det var meninga at jeg skulle en gang til jordmor før det. Er jo enda noen uker igjen da, men synes de bruker veeeeeldig lang tid på helsestasjonen her! Er jo 7 uker siden jeg ringte... [&:]

Øøø, sist var jeg vel i uke 19 første gang. Nå håper jeg på jordmor når vi flytter hjem!

Jeg var hos jordmor for første gang sist uke. Da var jeg 15 uker på vei. Så skal jeg til henne neste mnd.

jeg har vært på en legetime, og har allerede fått time til jordmor 11 mai, og skal til legen igjen etter ordinær ultralyd [:)] jeg skal gå annenhver gang til lege og jordmor (kontroll ca 1 gang i måneden)
du bor i haugesund du og? har du fått noen beskjed hvor du skal gå til jordmor? her ringte de meg opp 2 dager etter jeg hadde skrevet meg på liste over at jeg ville ha jordmor [:)] hadde ringt og hørt jeg altså om jeg var deg, så får du hvertfall svar [;)]

jeg har allerede vært 2 ganger [:)] i uke 9 og uke 14[;)]

jordmor her har laget en oversikt over når de forskjellige timene er.. og første time hos jordmor her er rundt uke 14 .. så er neste uke 24 igjen ..

sånn 23 - 24 uker på vei, jeg skal til ei ny ei 29 juni.. Greit med en sjekk før ferien..[;)][8D]

Jeg ringte for å bestille time hos jordmor for litt siden, og da sa de at siden ejg hadde hatt første kontroll hos legen allerede ble det ikke før i uke 24. Så det er nok litt ulik praksis rundt om kring. Jeg bor i Oslo, så kan være det er litt mer travelt her?

Har time neste uke, da 15+6. Det var legen som sa jeg skulle bestille til da.

Jeg har time hos jordmor på torsdag og er da 13+1.. Hun sa ikke noe spesielt om hvor langt jeg var på vei når jeg bestilte, ble ikke før for legen min sa det ikke var noe vits før nå[:)]

Her ønsker de at man kommer til jordmor før uke 12. Var i uke 10 og skal tilbake på torsdag for å høre hjertelyden. [:)] Vi velger selv om vi vil gå til jordmor eller lege, kommer til å gå mest til jordmor.

jeg var hos legen da jeg var 5+6 og da jeg var 7+6 også var jeg hos jordmoren i dag 13+6 og fikk ny time 7 juni! Jeg skal til legen etter ul i uke 20 tror jeg! :)

ORIGINAL: mellissa

jeg har vært på en legetime, og har allerede fått time til jordmor 11 mai, og skal til legen igjen etter ordinær ultralyd [:)] jeg skal gå annenhver gang til lege og jordmor (kontroll ca 1 gang i måneden)
du bor i haugesund du og? har du fått noen beskjed hvor du skal gå til jordmor? her ringte de meg opp 2 dager etter jeg hadde skrevet meg på liste over at jeg ville ha jordmor [:)] hadde ringt og hørt jeg altså om jeg var deg, så får du hvertfall svar [;)]

Skal gå på bleikmyr. Du da? Men de var visst to jordmødre som jobba 50%, så de hadde det litt travelt [&:] Men synes det er på tide at jeg får time nå!

Har fått beskjed om å bestille nye legetime til uke 24. Så tror det var meningen at jeg skulle en gang til jordmor før det...

Eg var først i uke 5, bare for å snakke å sånn, så skal eg ned igjen til hun den 22 april.. 

Back
Topp