Når er det vanlig...?

ElisabethRB

Forumet er livet
Jeg har kjent liv siden ca uke 14. Daglig har jeg kjent det med sikkerhet fra uke 16...
Men idag har det vært NULL action... Har hatt masse magesmerter, men regnet med at det bare var stress, litt mye belastning av husarbeid, m.m. Har ikke vært bekymret for den lille...
Men nå har jeg trøkt i meg både mat, saft, iskaldt vann, cola og godteri, og det er fremdeles ingen reaksjon........
Kjenner jeg begynner å svette litt her.... Syns det er så rart at jeg ikke får respons, når jeg snart er i uke 24, og har kjent liv så lenge...[&:]
Kan jeg stole på å kjenne daglig bevegelse nå, eller skal jeg bare la det gå sånn noen dager til, og se om det endrer seg...?
Orker ikke bekymre meg unødvendig liksom... Og gidder ikke ringe inn på legevakta/føden om det ikke er grunn for å ta kontakt...[&o]

Jeg ville ringt Elisabeth, selv om det kanskje rett og slett bare er en veldig rolig dag. Jeg har også kjent babyen daglig lenge nå, og hadde ringt hvis jeg hadde gått en dag uten bevegelser:)

Prøv å legg deg ned og være helt rolig med hendene på magen, og se om det kommer noen livstegn da?
Babyen liker ikke når jg ligger sånn midt mellom på siden og på magen, da blir det spark inni der. Du kan jo se om det kan hjelpe?
Hadde ikke jeg kjent liv en hel dag, og virkelig forsøkt å kjenne etter (ofte kjenner man det jo ikke så godt når man holder på med ting) så hadde jeg ringt til føden og spurt om råd. Ingen grunn til å gå og engste seg unødvendig.

Lar minni få kvelden på seg i hvertfall...
Om ikke magesmertene går bort, og jeg ikke kjenner liv snart tar jeg heller en tlf inn til føden. Så får jeg høre hva de mener....
Det er ikke lett å ikke bli hysterisk nei... Man vil jo alt bra for den lille....
Men godt det som regel er falsk alarm da[:)]

Har tenkt på deg, og lurer også på hvordan det går.

Håper alt går bra[:)]

Håper alt går bra

signerer denne!

Uff vet ikke jeg.. har vel kjent det en tid.. men visste ikke helt hva det var riktig da... og når første gang var.. men har kjent det skikkelig og sett fra utsiden et par ganger de siste to ukene.. og er 20 uker nå. til nå er tulla ganske aktiv daglig.. men føler bare at hun beveger seg inni mellom. Men har du sånn dopler sound ting? den kan du lytte til hjertet med og høre om det er greit. enten det eller så kan partner eller evt noen andre høre gjennom glass på magen.

dytter på denne, hvordan går det med dere?

Hvordan går det med deg Elisabeth?

Gikk å la meg i går, uten noen respons fra den lille....
Men etter å ha liggi ett par timers tid, fikk jeg plutelig et dunk
Var ett par dunk gjennom hele natta, men idag har det vært like rolig...
Tror nok at mini lever, og at alt er bra... Håper det bare er en rolig periode...[;)]
Så lenge jeg får et dunk eller to, får jeg nøye meg med det, i hvertfall for en liten periode. Skal til jm til torsdag, så da får jeg se hva hu sier[:)]

Må jo bare si at dere er verdens søteste da
Glad jeg er her med dere!!

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, nå ble jeg letta [:D]

god klem fra oss

Så fint at det kommer noen dunk [:)] Herligste følelse i verden når det har vært stille en stund!

ORIGINAL: Vugge

*Puh!*

Det var godt å høre!! Noen "stille-perioder" er nok vanlig, men herremin å bekymret man kan bli ! [:)]
Lykke til hos jordmor da! Er det Lone du skal til eller?[8|]

Nei, hu er sykemeldt frem til permisjonen sin hu nå, så jeg skal til hu nye...
Biter negler og er rimelig nervøs på hva slags dame dette er....[&o][8|]

Nå ble jeg skikkelig glad...ble jo passelig redd her jeg satt...faktisk stor-bekymret[&:]

naar man er 28 uker paa vei skal man i allefall kjenne liv hver dag og da skal man begynne aa telle spark. skal vere minst 10 spark i dognet.
tror det er ganske vanlig aa ikke kjenne saa alt for mye liv i uke 24. men hvis du er veldig bekymret tar du kontakt m foden. [:)]

Det er alltid lurt å være på den sikre siden, Hadde jeg vært deg ville jeg ventet over natten og hvis du forsatt ikke har kjent noe i morgen tidlig ville jeg ringt enten lege eller jordmor. 

[:)]Så godt å høre at lille ga liv fra seg [:)] Både Karsten og denne her er veldig rolig de dagene jeg er i mye aktivitet, tror det bysser dem i søvn

Back
Topp