Når er det vanlig med overtidskontroll på sykehuset?

Ra2

Glad i forumet
Noen som vet?

Jeg er 4 dager over terminen i dag. I morgen er det fredag og vi går til helg. Burde jeg ringe sykehuset i morgen hvis det ikke har skjedd noe? Tar de sånn overtidskontroll på dagen eller må man vente på time, i kanskje noen dager?? Jeg liker ikke dette med å gå over terminen. Er så redd for at det skal skje noe med babyen. Vil ha den ut og vite at alt er ok :))
 
Skal være på dag 7 etter termin.. Du kan ringe samme dag.. Her i allefall...Vestre viken opererer med 8 dager da..Men helsedirektoratet sier 7 dager.. Og setter i gang 12 dager over..(Anbefalt 11 dager). Jeg fikk time av jordmor i dag, siden jeg har mine kontroller på sykehuset..Men de som bruker andre jordmødre pleier å få beskjed om å ringe samme dag..
 
Da jeg var hos jordmora mi på termindato, bestilte hun overtidstime på sykehuset til meg. Den var i uke etter termindato.

Har vært på den nå og er på 9dagen på overtid og skikkelig LEI!!!
Men de vil ikke sette meg igang når alt er bra m baby og meg. Så må vente til jeg er 13 dager over.
Hører det er veldig stor forskjell fra sykehus til sykehus om når de vil sette igang en fødsel. Noe jeg syns er kjempedumt. Hvorfor forskjell på om du bor i Tronheim eller Oslo liksom...
 


ventepåminførste skrev:
Da jeg var hos jordmora mi på termindato, bestilte hun overtidstime på sykehuset til meg. Den var i uke etter termindato.

Har vært på den nå og er på 9dagen på overtid og skikkelig LEI!!!
Men de vil ikke sette meg igang når alt er bra m baby og meg. Så må vente til jeg er 13 dager over.
Hører det er veldig stor forskjell fra sykehus til sykehus om når de vil sette igang en fødsel. Noe jeg syns er kjempedumt. Hvorfor forskjell på om du bor i Tronheim eller Oslo liksom...

Ja, det der har jeg også spekulert på mange ganger! Burde jo være likt over alt.

Men ser av annet svar at alle skal ha kontrolltime en uke over termin. Dvs at hvis babyen ikke er kommet ut på søndag skal jeg dit da :)) Skal til kommunejordmoren i morgen. Kanskje jeg skal få henne til å ordne meg time på sykehuset på søndag. Skal snakke med henne om det. Vil ikke gå lengre enn nødvendig.
 
Veit ikkje korleis det vert ordna andre stader, men eg har allereie time hjå jordmor om eg skulle gå over (termin er om 6 dagar). Då skulle ho bestilla time på sykehuset til meg - og det er berre to dagar over termin.
 
Her er det overtidskontroll på sykehuset i uke 41. Dvs at jeg skal i morgen, da er jeg 41+2. Her er det føde/barsel poliklinikk som tar seg av sånt, og de er bare åpne i ukedagene, på dagtid.. Håper du får kontroll raskt! Det er så pyyyton å gå på overtid! Liker ikke!! Heldigvis er baby en aktiv krabat, men nå har jeg begynt å få skikkelig hodepine, og det setter jeg svært lite pris på! Hadde vært supert om de ville sette meg i gang i morgen, meeeen, jeg har mine tvil...
 
Her er det også sjekk 7 dager over termin. Sist jeg gikk gravid var det ikke overtidskontroll før 14 dager over.  Jeg ble nesten lovt at jeg ikke skulle gå 2 uker over denne gangen også. Er en uke til termin ;)
 
Jeg var hos legen i dag og må tilbake om 1 uke, da er jeg 41+6, fikk da beskjed om at hun kom til å sende videre henvisning til sykehuet. Her satte de igang når en hadde passert uke 42.
 
Har time til kontroll på tirsdag, 7 dager over termin. De sa de kanskje satt i gang da, eller senest 11 dager over...
 
De satte meg i gang da jeg var 10 dager overtid, på St. Olavs sykehus. Kunne ha blitt igangsatt på den niende dagen, men det var travelt på føden. Alt var bra med både meg og babyen, sånn til opplysning. :)
 
St.Olav er det overtidskontroll 1 uke over termin.
 
Back
Topp