Når er det vanlig med flaskeslutt?

gla'jenta78

Elsker forumet
MAI 2013
Septembermødre <3
Olai får fortsatt mme fra flaske et par ganger om dagen, og jeg er så usikker på når det er vanlig å kutte det ut...
Noen tanker/erfaringer?

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app
 
Husker ikke når vi kutta helt ut med storesøster, men hun var godt over året når vi kutta ut kveldsflaska. Sikkert nærmere 1 1/2 - 2 år en stand.

Ellers tror jeg det varierer fra unge til unga og ikke noen alder som er mer vanlig enn en annen.

Leander får fortsatt på kvelden, nå som han straks blir 1 år fortsetter vi nok med flaska en stund til men bytter ut hipp med vanlig ku melk. Samme gjorde vi med storesøster da hun var rundt 1 år.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Storebror slutta med flaske når han var 2. Lillebror har aldri tatt flaske/tutekopp så han drikker av vanlig glass :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Fikk vite av HS at hun skulle få flaske til hun var 1 år..og så bytte ut til kumelk hvis baby vil ha :) her får hun melk 05, 08 og i 18 tiden ennå...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her vil hun ikke ha mme lenger! Noen ganger på natten, ellers bare dytter hun den vekk! Veldig greit :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her vil hun ikke ha mme lenger! Noen ganger på natten, ellers bare dytter hun den vekk! Veldig greit :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Grunnen for at det er litt viktig å fortsette, er alle vitaminer og slik som er godt for de


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmm usikker på hvilke forum eg e nå..står ikke men denne siden kom opp, så kan jo bare svare ;-) hehe håper det er ok :)
Fikk mme frem til 13 mnd. men fikk bare ei flaske på kvelden før tannpuss fra ho var 10 mnd. De bør få litt mme frem til de er 1 år da kan du gi vanlig melk som dere drikker :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Grunnen for at det er litt viktig å fortsette, er alle vitaminer og slik som er godt for de


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja :) men det er ikke farlig om hun ikke får?? :O håper ikke det... Hun vil jo ikke ha, bare dytter vekk
 
Ja :) men det er ikke farlig om hun ikke får?? :O håper ikke det... Hun vil jo ikke ha, bare dytter vekk
Hmmm..tror ikke det. De er jo strax 1 år:) hva med å ta en pause og introdusere det plutselig igjen?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hmmm..tror ikke det. De er jo strax 1 år:) hva med å ta en pause og introdusere det plutselig igjen?


Sent from my iPhone using BV Forum
Ja, kanskje det går da! Det kan jeg jo prøve da :)
 
her får han 3 flasker i døgnet.
når han vokner ca 6 7 tiden på morgen
når han skal sove (kommer litt ann på når han skal sove)
og før kvelsmat kvart over 6 halv 7
han får Q melk som jeg varmer i mocroen. han får mme hvis vi er på farten for da er domt med ei flaske sur melk ;)
Vi begynte med q melk da han var rett over 11mnd.
 
Flaske her også, men gjerne bare en på formiddagen før luren. Om morningen ammer jeg litt enda :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Nå får han kun en ved leggetid på kvelden, og hvis han har spist dårlig på dagen og våkner på natta :)
 
Hun har bare fortsatt å ikke ville ha :)
Man får jo kjøpt både D vitamin dråper, og ekstra lett melk er det D vitamin i. ;) så ville ikke stresset. Kjekt når de avvenner seg selv. :)
 
Back
Topp