Når er det OK

nancy drew

Forumet er livet
Å be legen om sykemelding ? Forstår at det er inviduelt og til sist opp til legen, men syns det er ekstremt vanskelig å vite når strikken er dratt langt nok og man bør si stopp. Så da lurer jeg på hva og hvordan dere tenker? Hjelper ikke at jeg må bestille meg legetime for å få SM heller... Blir så mye mer omfattende en at en lege kunne gjort det på en av svangerskapskontrollene jeg har på sykehuset.

Når man ikke syns hverdagen går opp eller man har smerter, er utslitt og/eller ikke fungerer optimalt hjemme eller på jobb.

Når man ikke syns hverdagen går opp eller man har smerter, er utslitt og/eller ikke fungerer optimalt hjemme eller på jobb.

Åh! Kan man sykemelde seg fra livet?! Det hadde passa meg akkurat nå! :P

Nei, var ikke meninga å være useriøs i en seriøs tråd. :P men ville absolutt gått til legen å fått sykemelding. Skal ikke være sånn at man gruer seg til å gå på jobb fordi man blir utslitt eller ikke har noe til overs til resten av dagen.

For min del går jeg på skole, og hadde sykemeldt meg med en gang om jeg har hatt mulighet. Er så sliten og det er så vanskelig å konsentrere seg at jeg får ikke utretta noe.

Er bare du som kan avgjørelser du føler deg så sliten at du må gå til legen. har selv vurdert å gå til lege å spørre om sykemelding for å være trøtt og litt ryggvondt. Men har pushet meg gjennom det og ryggen er ikke like gale. kan jo selvfølgelig være veldig trøtt noen dager selv om jeg er stuptrøtt kl 8 halv 9. hver dag! så her har jeg selv følt på at jeg ikke syntes det er grunn nok til å gå til legen.

Åh! Kan man sykemelde seg fra livet?! Det hadde passa meg akkurat nå! :P

Nei, var ikke meninga å være useriøs i en seriøs tråd. :P men ville absolutt gått til legen å fått sykemelding. Skal ikke være sånn at man gruer seg til å gå på jobb fordi man blir utslitt eller ikke har noe til overs til resten av dagen.

For min del går jeg på skole, og hadde sykemeldt meg med en gang om jeg har hatt mulighet. Er så sliten og det er så vanskelig å konsentrere seg at jeg får ikke utretta noe.

Så klart ikke fra livet, men mer det at hvis jobben tar all energien og man kun ligger flatt og/eller har smerter når man er hjemme, så er det på tide å redusere på stillingen, syns jeg. :) synd du ikke kan gjøre det med skolen, ja. Men det er vel verdt innsatsen akkurat nå på en litt annen måte enn jobben også :)

Jeg sykemeldte meg for 1mnd siden. Var kun 26 uker på vei men sliter med blodtrykket og bekkenet. Jobber på sykehjem og er såå travelt..

Så klart ikke fra livet, men mer det at hvis jobben tar all energien og man kun ligger flatt og/eller har smerter når man er hjemme, så er det på tide å redusere på stillingen, syns jeg. :) synd du ikke kan gjøre det med skolen, ja. Men det er vel verdt innsatsen akkurat nå på en litt annen måte enn jobben også :)

Hehe. Er lov å drømme vel. :D jeg ligger flatt ut etter to timer shopping i sneglefart. Den eneste farta jeg har om dagen. :P men skolen blir nok verdt innsatsen ja. Karakteren betyr null for meg akkurat nå. Hadde vært så godt å få det unnagjort :)

Beklager avsporingen forresten!

Hehe. Er lov å drømme vel. :D jeg ligger flatt ut etter to timer shopping i sneglefart. Den eneste farta jeg har om dagen. :p men skolen blir nok verdt innsatsen ja. Karakteren betyr null for meg akkurat nå. Hadde vært så godt å få det unnagjort :)

Beklager avsporingen forresten!

Ikke noe problem. :p

Nei, noen ganger er det bare om å komme seg igjennom det, men håper jo du lærer noe da. :)

Shopping nå for tiden er virkelig noe jeg blir kake av, så det skjønner jeg godt. Jeg unngår å handle mat, til og med.

Ikke noe problem. :p

Nei, noen ganger er det bare om å komme seg igjennom det, men håper jo du lærer noe da. :)

Shopping nå for tiden er virkelig noe jeg blir kake av, så det skjønner jeg godt. Jeg unngår å handle mat, til og med.

Hehe. Shopping er min måte å få bevegd litt på meg. :P Lærer lite, men det er flere årsaker til det...

Men du er lærer, om jeg har fått med meg riktig? Jobber du fortsatt fullt?

Sykemeldte meg nå pga bekken/ryggsmerter, samt at jeg føler meg sliten både på jobb og hjemme. Sover også dårlig på natta. Det satt langt inne for meg å be om sykemelding, og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg nesten "skammer" meg for at jeg sykemeldte meg.. :-/ har 5 uker igjen til termin.

Hehe. Shopping er min måte å få bevegd litt på meg. :p Lærer lite, men det er flere årsaker til det...

Men du er lærer, om jeg har fått med meg riktig? Jobber du fortsatt fullt?

Er lærer ja. Jeg har vært 100% sykemeldt siden begynnelsen av mnd, og før det var jeg 50% sykemeldt i 6 uker. Sliter med bekkenet, og generelt nå er det slitenhet, dårlig søvn og generelt summen av alt som bare gjør at ting ikke funker. Følte meg mye bedre med en gang det ikke var jobb å forholde seg til. Er utfordring nok å lage middag, få vesla til skolen om morgenen og rusle seg en tur i løpet av dagen, vaske litt klær og sånt. :o :p

Er lærer ja. Jeg har vært 100% sykemeldt siden begynnelsen av mnd, og før det var jeg 50% sykemeldt i 6 uker. Sliter med bekkenet, og generelt nå er det slitenhet, dårlig søvn og generelt summen av alt som bare gjør at ting ikke funker. Følte meg mye bedre med en gang det ikke var jobb å forholde seg til. Er utfordring nok å lage middag, få vesla til skolen om morgenen og rusle seg en tur i løpet av dagen, vaske litt klær og sånt. :eek: :p

Skjønner deg godt! Er jo tilkallingsvikar som lærer selv, og hadde følt meg mer enn utilstrekkelig i den formen jeg er i nå.. har blitt minimalt med arbeid på meg også. Håper du koser deg hjemme da :)

Skjønner deg godt! Er jo tilkallingsvikar som lærer selv, og hadde følt meg mer enn utilstrekkelig i den formen jeg er i nå.. har blitt minimalt med arbeid på meg også. Håper du koser deg hjemme da :)

Bare hodet mitt er grunn nok til at jeg duger dårlig i jobben nå for tiden! Jeg husker ikke navn på noen, kommer ikke på ordene jeg leter etter, sier feil og er generelt myyye mer surrete og glemsk enn normalt. Når man i tillegg blir litt sliten/hormonell, har jeg ikke vært så god på å takle uro og den typen oppførsel man må kunne jobbe med som lærer på mellomtrinnet. Så jeg tror nok det er til det beste. :p

Koser meg for det meste ja, kjenner det egentlig er godt at det er jul snart, så har jeg noe å stulle med i tillegg til å vente på babyen. Noe å glede til og kos i ventetida. :)

Tenker å dra til legen imorgen eller torsdag og be om sykemelding, tenker rundt 50/60%, slik at æ kan gå halve dager på jobb. Jobber 100% som sykepleier i hjemmetjenesten (har ikke vært noe SM i svangerskapet sålangt), men har jobba tilrettelagt i 2 mnd,men kjenner nå at det e tungt å holde på hele arbeidsdagen, blir ofte veldig sliten og trøtt og har begynt å hovne litt opp i hender og føtter, så da blir man bare mer sliten. Og vil ikke være helt utslitt når æ går i permisjon heller. Har termin om 5 1/2 uke :)

Tenker å dra til legen imorgen eller torsdag og be om sykemelding, tenker rundt 50/60%, slik at æ kan gå halve dager på jobb. Jobber 100% som sykepleier i hjemmetjenesten (har ikke vært noe SM i svangerskapet sålangt), men har jobba tilrettelagt i 2 mnd,men kjenner nå at det e tungt å holde på hele arbeidsdagen, blir ofte veldig sliten og trøtt og har begynt å hovne litt opp i hender og føtter, så da blir man bare mer sliten. Og vil ikke være helt utslitt når æ går i permisjon heller. Har termin om 5 1/2 uke :)

Høres lurt ut. :)

Takk for svar har nok hatt noen veldig dårlige dager med mye styr og lite søvn noe som resulterte i endel gråteepisoder der jeg i grunnen ikke vet hvorfor. Bare møkka sliten og ubervondt bekken. Jobben er supre på tilrettelegging så føler det burde holde.

Takk for svar har nok hatt noen veldig dårlige dager med mye styr og lite søvn noe som resulterte i endel gråteepisoder der jeg i grunnen ikke vet hvorfor. Bare møkka sliten og ubervondt bekken. Jobben er supre på tilrettelegging så føler det burde holde.

Er nok slitenhet og hormoner. Hvis du alt har tilrettelegging og likevel har det slik, syns jeg du skal snakke med lege om det. Det er virkelig ingen skam. :)

Er bare du som kan avgjørelser du føler deg så sliten at du må gå til legen. har selv vurdert å gå til lege å spørre om sykemelding for å være trøtt og litt ryggvondt. Men har pushet meg gjennom det og ryggen er ikke like gale. kan jo selvfølgelig være veldig trøtt noen dager selv om jeg er stuptrøtt kl 8 halv 9. hver dag! så her har jeg selv følt på at jeg ikke syntes det er grunn nok til å gå til legen.
Til sammenligning om når det er grunn nok til å gå til legen, og kun siden ts spør, var jeg helt sengeliggende av utmattelse ca tre dager i uken når jeg kontakta lege, det sa pang og jdg klsrte ingenting. Blei 70% sykemeldt og er nå enda stort sett sengeliggende de to dagene i uka mellom jobb. Rett etter sykemeldings oppstart var jeg så sliten at jeg konstant var på gråten, klarte ikke å stå for å lage middag eller stelle meg og måtte legge meg rett etter jobb selv med storeslster som trengte mamma. Tenker at delvis sykemelding er på sin plass et sted mellom deg og meg.

Kontakta bare legen og sa jeg trengte vurdering for sykemelding. Forklarte hvordan ting var, de tok prøver og jeg sa rett ut at jeg ville forsøke å jobbe 30% for å se hvordan det gikk. Fikk glatt sykemelding, og kunne fått 100% (siden jeg hsdde relativt lav blodprosent og veldig lite jern)

Til sammenligning om når det er grunn nok til å gå til legen, og kun siden ts spør, var jeg helt sengeliggende av utmattelse ca tre dager i uken når jeg kontakta lege, det sa pang og jdg klsrte ingenting. Blei 70% sykemeldt og er nå enda stort sett sengeliggende de to dagene i uka mellom jobb. Rett etter sykemeldings oppstart var jeg så sliten at jeg konstant var på gråten, klarte ikke å stå for å lage middag eller stelle meg og måtte legge meg rett etter jobb selv med storeslster som trengte mamma. Tenker at delvis sykemelding er på sin plass et sted mellom deg og meg.

Kontakta bare legen og sa jeg trengte vurdering for sykemelding. Forklarte hvordan ting var, de tok prøver og jeg sa rett ut at jeg ville forsøke å jobbe 30% for å se hvordan det gikk. Fikk glatt sykemelding, og kunne fått 100% (siden jeg hsdde relativt lav blodprosent og veldig lite jern)
Huff høres veldig slitsomt ut. bra du har en så god lege og får sjangse til å hvile ut. godt at babyene snart er her :)

Back
Topp