Når er det normalt...

Lyh

Glad i forumet
Septembermødre <3
Novemberbarna 19
Har du spørsmål om noke som er "normalt" eller "unormalt" iforhold til graviditetens siste innspurt.. Da kan vell dette være ein stad og spørre om det du lurar på? :)
Eg vil iallefall spørre om; når er det normalt at magen synker? Varierar det fra person til person? Når "sank" magen din i evt. tidlegare svangerskap eller no? Kor lang tid tok det fra magen sank til fødsel? :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

er vel vanlig magen synker når hodet fester seg, rundt uke 36.. husker ikke når hodet festa seg eller når magen sank i de to forrige svangerskapene..

Min begynte å synke på torsdag. Igår ble både mamma og sambo sjokka over at jeg plutselig hadde fått henge mage å ikke struttende gravid mage på få dager :p er 2gangs og 34uker idag :)

Gutt 2011, septemberspire 14 ❤️

Magen min har begynt å synke synes jeg selv.
Er i uke 35 og dette er min nr.3. Synest alt skjer mye før nå.. så tror på fødsel før termin.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Forrige svangerskap sank magen min i uke 34 da junior gikk ned i bekkenet. Dette var visst litt tidlig, så jordmor ble bekymret da SF-målet plutselig gikk ned og sendte meg på ekstra UL. Lillegutt hadde det helt fint han, men hadde sunket godt ned i bekkenet - fikk beskjed om at jeg kunne forvente meg fødsel før termin...... Men ble igangsatt tre dager over..... :-p

Bare 32 + 5 nå, så ikke kommet så langt denne gangen....

Jeg er 38+2 og synes ikke magen min har sunket noe særlig enda, selv om hodet har festet seg ;)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Skal den synke? ;) Her ligger lillebror(som storebror) godt plassert i tverrleie, så føles ikke som om magen synker overhode ;)

Skal den synke? ;) Her ligger lillebror(som storebror) godt plassert i tverrleie, så føles ikke som om magen synker overhode ;)

Magen synker bare når babyen fester seg ;) Hos noen synker den ikke selv om det har festet seg også så spekteret for normalt er nok veldig bredt her hehe.
Men hvis babyen ligger i tverrleie så er det jo ike rart den ikke har sunket :)

Magen synker bare når babyen fester seg ;) Hos noen synker den ikke selv om det har festet seg også så spekteret for normalt er nok veldig bredt her hehe.
Men hvis babyen ligger i tverrleie så er det jo ike rart den ikke har sunket :)

Ja, jeg veit...så derfor bærer jeg godt oppunder ribbeina helt til the bitter end...er en av de heldige der ;)

Ja, jeg veit...så derfor bærer jeg godt oppunder ribbeina helt til the bitter end...er en av de heldige der ;)

Kan ikke si jeg misunner deg der :p
Var ganske deilig å bli befridd fra den gnaginga i ribbeina hehe.
Men på en annen side så er jo presset på blæra mye større nå og jeg springer jo konstant på do!
Også føler jeg meg like tissetrengt rett etterpå igjen! bare 5 uker og 4 dager igjen til temin <3

Kan ikke si jeg misunner deg der :p
Var ganske deilig å bli befridd fra den gnaginga i ribbeina hehe.
Men på en annen side så er jo presset på blæra mye større nå og jeg springer jo konstant på do!
Også føler jeg meg like tissetrengt rett etterpå igjen! bare 5 uker og 4 dager igjen til temin <3

Jeg håper han har bedre rettningssans enn lillebror og finner veien ned, men foreløpig ser det dårlig ut ;) Men..fortsatt over 5 uker igjen, så mye kan skje :)

Jeg er i uke 32, men babyen ligger godt nedi bekkenet (var på ul fredag), magen min har alltid vært litt langt nede, skal den bli lengre ned? :O

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg er i uke 32, men babyen ligger godt nedi bekkenet (var på ul fredag), magen min har alltid vært litt langt nede, skal den bli lengre ned? :O

Sent from my iPad using BV Forum

Vet ikke :) min var i følge legen veldig høy så er nok bare naturlig at den sank litt. Lillegull lå også langt oppe så hvis babyen din ligger langt nede allerede er det ikke sikkert magen synker

Er 34 uker på onsdag. Ingen tegn til at hun har tenkt å plassere seg ned i bekkenet. Hun lå i hodeleie sist kontroll, men ligger tydelig i sideleie nå. Hun snur og vender på seg hele tiden:p Virker som hun forsatt har god plass. Tror ikke hun kommer for tidlig i alle fall.

Når begynner de å sjekke nedentil på kontroller hvis det ikke er noe spesielt?

Når begynner de å sjekke nedentil på kontroller hvis det ikke er noe spesielt?

Jeg har termin om 3 dager og har fortsatt ikke blitt sjekket nedentil :p Tror de gjør det etter terminen, for å sjekke modning ogsånt, bare :) Muligens de gjør det på termin/dagen før eller noe :)

Eg føler min har sunket, men er neimen ikkje sikker..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp