Når er det normalt med første UL?

LeneM86

Blir kjent med forumet
Lurer på å ringe Volvat å bestille time til tidlig ultralyd.. Men er det for tidlig når man er i uke 7? er helt blank jeg...

Jeg har hatt min første rundt uke 8 vet jeg.. Aner ikke hva som er "anbefalt".. 

Jeg hadde min første i uke 7+1 sist jeg var gravid. Det gikk kjempefint, det var utvendig ul og vi så et bankende hjerte :)

Vi skal i morgen, da er jeg 6+1. 

Det er visst ikke anbefalt og ta det før uke 6 tror jeg?  Tror det var sånn at om man skal ha mulighet til å se ett bankende hjerte... 

Men jeg er ikke helt sikker :p 

Egentlig så er det vel normalt med første ultralyd i uke 17-19. Dahar jeg vært med begge de to andre mine...

Jeg har bestilt privat UL i uke 11, mest pga at jeg ikke helt klarer å forholde meg til at jeg er gravid. Nesten så jeg ikke tror på det enda (selv etter 5 positive tester). Også vil jeg se at alt er i orden før hele familien får vite det.. Når jeg bestilte time så spurte hun når jeg hadde tenkt, da sa jeg uke 9 eller 10, og fikk beskjed om at da kunne jeg like så godt vente til uke 11, for da ser dem (og vi) mye mer.

Tiemi skrev:
Jeg har bestilt privat UL i uke 11, mest pga at jeg ikke helt klarer å forholde meg til at jeg er gravid. Nesten så jeg ikke tror på det enda (selv etter 5 positive tester). Også vil jeg se at alt er i orden før hele familien får vite det.. Når jeg bestilte time så spurte hun når jeg hadde tenkt, da sa jeg uke 9 eller 10, og fikk beskjed om at da kunne jeg like så godt vente til uke 11, for da ser dem (og vi) mye mer.

Akkurat det tenker jeg også... Føler meg ikke gravid denne gangen....! Så jeg tenkte også uke 11 - 12. Men skal drøye litt med å bestille fordi jeg hørte fra venninna mi i går at det legekontoret som jeg har lege, har ul-apparat der så vi får se om jeg får der først. Hvis ikke så bestiller jeg nok privat på Volvat.

Godt å høre at jeg ikke er den eneste! Jeg har ikke vært gravid før, så vet jo ikke hvordan det skal føles.. I helgen kjente jeg at kvalmen kom snikende og det var egentlig litt godt! Endelig et lite tegn til at noe er anerledes. Men gru gleder meg fortsatt til ultralyden, er så redd for å få dårlige nyheter - selv om at det er ingen tegn til at noe skal være galt.

Ordinær ul er i uke 18-19 :) Jeg var på tidlig ul da jeg var 7+3. Fikk da se et bankende hjerte :) legen sa da at de alltid ventet til uke 7, siden de da så hjertet. Kan se det i uke 6 også, men det hender man ikke gjør det og man skaper unødig frykt. Ellers så skal vi på ny ul når jeg er 11+6. Legen sa at det var i uke 12 de så best, men siden legen skulle bort, helg i mellom og jeg skulle bort etter det, så le det 11+6 :)

Jeg skal på ul i morgen da er jeg 9 uker og var og for to uker siden og tenker jeg skal en liten tur til om to uker igjen. Siden jeg har mistet tre ganger er både jeg og legen litt spent på om det går bra denne gangen. Vi så tydelig et lite bankende hjerte sist :) så gleder meg veldig til i morgen :)

Back
Topp