Når er det man begynner med faste kveldsrutiner?

Ida82

Forumet er livet
Husker ikke åssen vi gjorde det m storesøster. Husker at ho fikk flaske og at vi dermed hadde fastere mattider enn nå. Nå legges hun do natta kl 23-00 tida. Er det rundt 4 mnd man kan begynne å legge de eks i 20-21 tida og forvente at de sover lengre enn 2-4 timer? Jeg ammer denne gangen, men ho får mme til siste måltid.

husker heller ikke hvordan jwg gjorde det med snuppa mi,men han her har faktisk begynt å tatt natta i 21-tiden:-) så er det opp i 2 tiden for mat og i 6 tiden igjen for mat,så er det morgen i 8tiden:-) prøv deg frem du...alle barn er forskjellig:-) lykke til!

Ja alle barn er forskjellige, og min erfaring er at leggerutiner om kvelden plutselig kommer av seg selv uten at man gjør noe for å få det til. Denne gangen ser det ut som rutinene allerede er på plass. Kveldsbad/vask rundt kl 19, og deretter pupping frem til kl 20, og da er hun veldig klar for å legge seg.

Fitness skrev:
Ja alle barn er forskjellige, og min erfaring er at leggerutiner om kvelden plutselig kommer av seg selv uten at man gjør noe for å få det til. Denne gangen ser det ut som rutinene allerede er på plass. Kveldsbad/vask rundt kl 19, og deretter pupping frem til kl 20, og da er hun veldig klar for å legge seg.

Hvor lenge er det hun sover før hun vil ha mat igjen? Her så vil hun ha mat nesten hele tiden fra 20-21.30. Så sover ho en halvtime og så mates igjen... Mannen min sier at ho får siste flaska i 23-23.30 tida og sovner da. Morraen for henne begynner mellom 6 og 7 som regel. Kort natt på ho...

Ida82 skrev:

Fitness skrev:

Hvor lenge er det hun sover før hun vil ha mat igjen? Her så vil hun ha mat nesten hele tiden fra 20-21.30. Så sover ho en halvtime og så mates igjen... Mannen min sier at ho får siste flaska i 23-23.30 tida og sovner da. Morraen for henne begynner mellom 6 og 7 som regel. Kort natt på ho...

Hun sover faktisk frem til jeg vekker henne rundt midnatt, for da synes jeg det er greit med litt påfyll før jeg legger meg. Så våkner hun som regel i 4 tida for mer mat. Så er det litt pupp mellom 6 og 7 en gang, og da sovner hun også igjen. Hun er veldig rolig og grei å ha med å gjøre, og dette er helt annerledes enn med mine to andre barn. Der var det pupping og mye styr til langt ut på kvelden til de var ca 3-4 måneder, og mye våkennetter i tillegg. Så dette nyter jeg ja :-)

Her har jeg ingen forventninger ennå om at ho skal sovne for natta tidlig på kvelden. Ho roer seg som regel rundt kl 22. Den første soveøkta er på opptil 4 t i strekk, deretter 2-3 t i strekk. Storebroren sov ikke mer enn 2-3 t før han våknet og var sulten, så 4 t er ikke så verst, synes jeg :P Her går det sikkert 2-3 mnd til før vi kan legge henne tidlig, men ser bare litt an hvordan ting utvikler seg.

Mi har de siste dagene sovnet alt fra 20 30 - 22, og har da sovet til 6 - 7. Før våknet hun hver 3 time, også om natta. Håper bare hun fortsetter å sove slik i ett. Merker det gjør stor forskjell på søvnen min :)

Onyxia skrev:
Mi har de siste dagene sovnet alt fra 20 30 - 22, og har da sovet til 6 - 7. Før våknet hun hver 3 time, også om natta. Håper bare hun fortsetter å sove slik i ett. Merker det gjør stor forskjell på søvnen min :)

Åh, høres fantastisk ut! Gleder meg til vi også får det sånn, det er fortsatt pupp flere ganger på natta her. Men babyer er jo forskjellige, og jeg forventer det ikke på leeenge.:P

Back
Topp