Når er det leggetid hos dere?

Den første måneden eller så var hun vel "oppe" til vi la oss, men da sov hun jo mye av tiden. Deretter la hun seg tidligere og tidligere, fra ca 3 mnd la hun seg vel i 18-19-tiden. Det har hun gjort hele veien, med unntak av de siste par månedene før hun sluttet å sove på dagtid. Nå er hun 2,5.
 
Gutten vår på 7 mnd går kveldsmat kl 18, bading etter han har spist, så pysj og seng. Pleier bli mellom 18.30 og 19. Bruker alt fra 0-20 min å sovne.
Slik har det vært siden 3mnd alder:)
 
Toåringen legger seg kl 19 hvis han har sovet på dagtid og kl 18 hvis ikke. Mini legger seg når vi klarer å roe han for kvelden, mellom kl 18-23. Prøver på rutiner når kveldene blir bedre :)
 
1 åringen legger seg mellom 19.00 og 19.15 hver dag! [emoji16][emoji1303] Voksentid på kvelden er virkelig godt [emoji7][emoji1305]
 
Ettåringen legger seg når hun vil/er trøtt. Blir som regel rundt kl 19. Har alltid latt henne styre selv og det er deilig for blir naturlig tilpasset når vi må stå opp.
 
2-åringen går på badet kl 19 stort sett. Noen ganger 1930 og noen ganger 1830. Kommer litt an på soving på dagen. Sovner stort sett aldri før 20-2030.
 
Vår sønn på 3 år blir lagt mellom 19.15-19.30 men vi må sitte inne hos han frem til han sovner. Det er veldig slitsomt.
 
Eldste på 10 år legger seg kl 2100 i ukedagene og 2200 i helgene mens lillesjefen på 4,5 mnd legger seg klokken 1900.
 
Begge legges kl 19, de er 6 mnd og 17 mnd [emoji4]
 
Han legger seg rundt 18:30, 2 år. Er ikke noe streng på at det er natt presis 18:30, er han veldig trøtt så legger han seg gjerne 18:00 og er gjerne oppe til 19:00 noen dager :)
 
Kommer an på om det er ferie eller hverdag og når vi må opp. Nå som jeg er sykemeldt og vi kan sove til 7.30, legger vi fireåringen ca åtte. Går på badet halv åtte, så leser og synger vi. Han sovner mellom 8 og 8.30. Ettersom han er b-menneske må vi vekke han om morgenen ;) i ferien kan vi gjerne snu døgnet mer om vi vil.. han må vekkes ;).
 
Kl 18 +/- en halvtime. 9 mnd
 
Har snart 5-åring og ei på 2,5. Vi går på badet med begge kl. 18.45, deretter leser vi bok eller synger for dem inne på rommet til storebroren til ca. 19.20. Så vil ofte lillesøster sove på rommet til storebror, og hun får lov til å prøve. Da er reglene at de skal ligge stille, med det klarer de aldri. Etter at de har løpt ut og tøyset og tullet et par ganger, blir lillesøster flyttet til sitt eget rom, og da sovner de etterhvert, vanligvis før kl. 20.00. Storebror har blitt litt redd i det siste, og vil at vi skal ligge på rommet hans til han har sovnet, men han sovner heldigvis ganske fort. Lillesøster er vanskeligere å få til å sovne, men det har blitt lettere nå som hun har sluttet å sove på dagtid.
 
Snart 4, begynner leggetid ca 1945, da er det i seng til kl20, lese en liten bok og sovnet til 2015-2020. Så er det opp igjen kl07.
Er akkurat passe trøtt da.
 
Jentungen på 11mnd legges klokken 19 og sovner etter 30-60min.
Jeg begynner på jobb i morgen og må da ooo litt tidligere enn vi pleier, så mulig vi justerer leggetid litt
 
Back
Topp