Når er det kvalmen bruker å avta?

Liol

Forelsket i forumet
Hvilken uke er det de fleste blir kvitt kvalmen?
Sist hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme, så kan ikke sammenligne med det. Har hatt kvalme og oppkast på en helt annen måte dette svangerskapet, og trodde det var begynt å bli bedre.. Men siste dagene har det økt på noe vanvittig! Nå håper jeg det snart gir seg! Er 11+1 og håper det er like rundt hjørnet? Hva er det de sier, etter uke 12? Eller 13? Noen som vet?

Jeg var mye kvalm ( uten oppkast, kun 2 ganger) fra uke 3 tom.8. Så har det vært bra, til de siste 2-3 dagene nå er det litt tilbake igjen... Er nå 10+4... Håper det slipper snart for oss som har det!

det jeg har erfart tidligere er at det plutselig blir verre i et par dager sånn i ca uke 12 og så blir det bra, nesten sånn at det må bli litt verre før det går over...så er spent på hvordan den blir denne gangen, sånn at jeg kvir meg for tenker at det plutselig nå snart blir skikkelig mye kvalme men er jo selvfølgelig ikke sikkert det blir sånn denne gangen...

:( jeg teller ned dager til uke 12, og håper inderlig det slipper da...!

ja huff,håper kvalmen gir seg snart!!! :confused:

Åh! Håper inderlig det er slik det blir verre før det blir bedre... Da er jeg kanskje i nærheten!

Akuratt nå... Det er stygt å si det... Men... Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut!!! :( høres egoistisk ut, men...
Og jeg SKJØNNER virkelig ikke hvordan jeg klarte det sist! Da var det jo enda verre enn nå..!
Kjøretur på 2 minutter til barnehagen. Jeg spydde rett utenfor bhg, 3 ganger på vei hjem, og ble på badet lenge, etter jeg kom hjem. Og dette forklarer egentlig de siste dagene... :/ Åååh! :(
La det gå over...! :)

så kjedelig å høre liol!
og , så er det ikke noe anna man får gjort, enn å bare slippe det opp... :(

hadde jeg bare fått til det, så ser jeg for meg at det hadde blitt litt bedre. menmen...

ikke mange dagene igen for din del nå! OM det er uke 12...

skjønner godt tankegagen din, virkelig!!!

Klem til deg!! Vet jo at du heller ikke har en dans på roser!

Åh! Håper inderlig det er slik det blir verre før det blir bedre... Da er jeg kanskje i nærheten!

Akuratt nå... Det er stygt å si det... Men... Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut!!! :( høres egoistisk ut, men...
Og jeg SKJØNNER virkelig ikke hvordan jeg klarte det sist! Da var det jo enda verre enn nå..!
Kjøretur på 2 minutter til barnehagen. Jeg spydde rett utenfor bhg, 3 ganger på vei hjem, og ble på badet lenge, etter jeg kom hjem. Og dette forklarer egentlig de siste dagene... :/ Åååh! :(
La det gå over...! :)

Må bare få sende deg en god bedring klem! :-)
Jeg har brått ingenting å klage over. Uff..

Håper for alle kvalme sin del at det er snart. Jeg har aldri opplevd svangerskapskvalme før, og skjønner nå hvor heldig jeg var de første to gangene.

Jeg er i uke 8 og har vert kvalm siden uke 6. har prøvd akupungtur med null effekt 1 gang ( måtte ta kvalmestillende postafen i går kveld) og tok akupungtur igjen i dag. syntes det har hjulpet litt mer denne gangen, men blir spennende og se. Har postafen som kriseløsning hvis ikke. tok ikke kvalmestillende med førstemann, men nå kryper jeg til korset!

Sist gang klamra jeg meg til håpet om at det skulle gi seg etter uke 12, men det varte helt til uke 16-17, så regner med det blir like lenge nå også.

Men har hørt at for de fleste gir det seg rundt uke 12.

God bedring til alle dere kvalme :) Vi får håpe og krysse fingerene for at det gir seg snart.

Jeg var også kvalm til uke 16 med nr en. Det var ikke gøy! Men med nr 2 var jeg ikke så kvalm og det ga seg mellom uke 9-11:) Denne gangen er det veldig opp og ned. har veldig gode dager hvor jeg ikke merker noe, og så har jeg fryktelige dager hvor jeg nesten ikke klarer å reise meg fra sofaen. Håper det gir seg før uke 12!

Så her er det bare å ta tiden til hjelp.. Ser det varierer litt! Sist hadde jeg det grusomt til uke 32. Også begynte det på igjen uke 37! Bah!
Heldigvis merker jeg stor forskjell på nye denne graviditeten. Så regner med dette er kvalme nå i begynnelsen, som snart gir seg! :)

Back
Topp