Når er det greit at barna farger håret?

*Labambie

Forumet er livet
Tenker sånn aldersmessig, når mener du det er greit?

Har liksom inntrykk av at barna blir tidligere og tidligere voksne, blir sjokkert innimellom.

Når de begynner å få grått hår?

Neida, men kanskje i ungdomsskolealder?

Ja, må skrive for å se svar..

Min søster fyller 14 i sommer og har nettopp fått stripe håret for første gang. Det synes jeg er akkurat passe. Noe før synes jeg er litt tidlig. Ihvertfall helfarging eller bleking..

Jeg tenker at barn ikke bør farge håret før håret er "ferdig utviklet" emoticon
Datteren til samboeren min farget håret første gang da hun var 5år gammel.. Jeg synes det er helt sykt! Hun har farget håret flere ganger etter det og har også både bleket og stripet det.. Nå er hun snart 9år og har farget håret sort.

Jeg har iallefall bestemt meg for at min datter ikke skal få ødelegge håret sitt med farging og bleking før hun vet alvoret av det. Ungdomskolealder synes jeg er greit. Og skal hun på død og liv måtte gjøre noe med håret skal det gjøres hos frisør! Det er tråder på tråder om hva man klarer å få til med hjemmefarging, men du og du så mye mer skadelige de er for håret... En frisør kan se ann hvilken styrke som er nødvendig på peroxide osv, noe man ikke har muligheten til hjemme... Der er det forhåndsbestemt uansett om man har glasshår eller dun! Jeg vil ikke tenke på det kjenner jeg....

Hilsen ei som har bedrevet FOR mye hjemmefarging/bleking opp igjennom og vil skåne sitt barn....emoticon

Det har jeg faktisk aldri tenkt over før, men kanskje ungdomskole alder. Vet at det var flere av mine venninner som begynte å stripe det på barneskolen. En kollega av meg lot også sin 9 åring stripe det.

Alt til sin tid - sminke, stringtruser, hårbleking/farging hører til ungdomskolen her i huset!

Ser dessverre foreldre som både farger og bleker håret på barn helt ned i 7 års alder.. helt forferdelig spør du meg!!

Ja si det du.
Jeg begynte og farge håret mitt når jeg gikk på ungdomskulen, angrer egentlig godt på det!

Guttungen på 13 har lyst og farge håret sitt svart. Ikke aktuelt!

vet jammen ikke - har to gutter jeg da ;P  - sist 4 åringen var til frisøren fikk han litt sånn grønt spray på toppen av en slags hanekam sak ;P det er jo bare gøy da ;P  - men håper ikke de begynner m fargning før ungdomskole altså ;P regner ikke med det blir det helt store isjue her ;P

syns deriot det er veldig sært å se bitte smp barn m helfargning, og helbleiking.

jeg farga håpet i 5 klasse eller noe - med henna. men d var fordi jeg holdt på å miste hele d lange håret mitt, og vi var sikre på det måtte klippes helt av - så jeg farga håret rødt ;P - først ble d grønt da ;P uffame . etter fargen begynte gå ut, ble jeg helt snauklipt, så håret mitt skulle bli helt fint igjen =)

neeei slutten av barneskolen? begynte å farge håret mitt da jeg var 10 tror jeg, å har farget det siden..

Dattra til venninna er 9 år å har fått litt striper i håret, syns ikke det er noe galt i det.

Barn farger håret tidligere og tidligere. Både helfarging og striper. Å ta noen striper for fargeeffektene kan være morsomt, men hvilke signaler sender vi egentlig til barn når vi sier det er greit å farge håret tidlig? Trodde man skulle lære de å være fornøyd med den de er jeg..

Jeg farget håret mitt blått da jeg var alene hjemme i syvende klasse, det var visst ikke greit.

Nei, rundt ungdomsskolen kanskje? Gjerne hos frisør eller at mammaen gjør det, ikke at ungen kliner oppi selv eller får en venninne til å gjøre det. Tenk så trist hvis det blir stygt, rett før skolestart for eksempel...

Ungdomskolen tidligst

Jeg har selv aldri helfarga håret, men glansvask og striping er prøvd da.

MiniMoi skrev:
Min søster fyller 14 i sommer og har nettopp fått stripe håret for første gang. Det synes jeg er akkurat passe. Noe før synes jeg er litt tidlig. Ihvertfall helfarging eller bleking..

er enig med deg i dette. selv var jeg 12 da jeg fikk ta glansvask etter mye om å menn, men slik er jo nesten ikke på marked i dag - viss man ikke gjør det hos frisøren da. Men man blir ellers tidsnok voksen så er greit å drøye d så lenge som mulig. Ikke altid like bra alt dette som barna skal gjøre. Men dette blir jo litt som med mobiltelefon også, når er det rett å få?

Jeg syns at en 6-7 åring med en pc, en mobil, en playstation event. xbox = veldig drøyt! Kan garantere at min sønn IKKE har dette om et par år! Han er pent nødt å vente.. ( for å snakke meg ut fra temaet - hårfarging)

goodASmama skrev:
MiniMoi skrev:

er enig med deg i dette. selv var jeg 12 da jeg fikk ta glansvask etter mye om å menn, men slik er jo nesten ikke på marked i dag - viss man ikke gjør det hos frisøren da. Men man blir ellers tidsnok voksen så er greit å drøye d så lenge som mulig. Ikke altid like bra alt dette som barna skal gjøre. Men dette blir jo litt som med mobiltelefon også, når er det rett å få?

Jeg syns at en 6-7 åring med en pc, en mobil, en playstation event. xbox = veldig drøyt! Kan garantere at min sønn IKKE har dette om et par år! Han er pent nødt å vente.. ( for å snakke meg ut fra temaet - hårfarging)

Joda, jeg skjønner hva du mener... Allikevel vil jo ikke en mobiltelefon eller en spillkonsoll forandre barnets utseende..

Begynte å farge håret i 5 klasse og vi hoppa over 4 klasse så var ikke gamle jenta kan man si. 
10-11 år eller noe. 
Å har siden den tid ALDRI hatt min naturlige hårfarge og jeg fyller 24 år i år emoticon

Men jeg personlig ville vel sagt at ungdomskole alder er passelig, men at de kan stripe håret feks hos frisør og slikt siste årene på barneskolen om det er ønskelig. Men totalomvending på håret er vel litt ekstremt på små barn og man er jo faktisk barn fremt til man er fylt 12 år da er man en ungdom. 

Jeg håper ho aldri vil farge håret sitt. har så fin farge på det nå. kanskje ho kan få noen striper i det på ungdomskolen, ikke før i hvertfall.

Tidligst ungdomsskolen - men ser helst at det nærmer seg videregåendealder før det ville vært aktuelt her i huset...Og noe tidligere enn dette har jeg absolutt ikke sansen for eller skjønner poenget med - er nok fokus på utseende om ikke man skal hjelpe ungene med et enda større fokus, ved at de får farge håret når de knapt er trøkka ut av livmora...

Back
Topp