Når er det greit å gi grøt?

Bkno6651672

Blir kjent med forumet
Hei! Sønnen min er 4 måneder 10 oktober. Føler ikke han blir mett av melken, jeg gir morsmelkerstatning.
Tenkte jeg kunne begynne om kveldene nå før han legger seg å gi helt tynnflytende grøt. Er dette greit? Noen som har gjort det selv?

Før i tiden begynte noen når barna var 3 mnd. Hvorfor har det endret seg? Man ble ikke frarådet å begynne etter 3 mnd. (Jeg fikk grøt fra 3 mnd alder)

Før i tiden begynte noen når barna var 3 mnd. Hvorfor har det endret seg? Man ble ikke frarådet å begynne etter 3 mnd. (Jeg fikk grøt fra 3 mnd alder)

Har jo skjedd mye forskning så rådene endres etterhvert som de som gir rådene vett mer:)

Vi begynte når hu var 3 mnd. Hu fikk ikke nok av mme og drakk mer enn anbefalt. Min bror var 3 uker når han begynte med velling. Jeg og min søster ventet lengre og tru det eller ei så er det jeg og min søster som har problemer med mat og tarmer i dag.

Vi startet med grøt når hun var 4 mnd etter helsesøsters "godkjennelse".

Hun var så utrolig opptatt av maten vår, og gråt når hun ikke fikk smake.

Jeg fikk beskjed av helsesøster å begynne når jeg var på 3 mnd kontroll, da hadde han hengt i puppen 24-7 i tre mnd

Jeg begynte da mini var 3,5 mnd. Uten samråd med noen andre enn meg selv.

Vi begynte ved 3,5 mnd, små smaksprøver frem tim 4 mnd hvor vi økte på. Dette var i samråd med hs da frøkna vår ikke ville ta puppen lenger og heller ille var særlig begeistret for mme, all mating ble en kamp og ikke noe koselig for noen av oss, og noe mat måtte hun få i seg, og vi så fort at hun var veldig klar for fastføde når vi begynte :)

Back
Topp